Publicaciones (85) Publicaciones de MARIA LUISA PERTEGAL FELICES

2023

  1. Resilience Assessment in Times of Covid-19 in Ecuador

    Springer Proceedings in Complexity

2022

  1. Aplicación de la clase invertida en la docencia de Fundamentos de los Computadores

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 135-147

  2. Red 5441. Altas capacidades en la educación superior: análisis de la respuesta educativa en el contexto español e internacional y experiencias del estudiantado

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1717-1720

  3. Resilience and Academic Dropout in Ecuadorian University Students during COVID-19

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 13

2021

  1. Caracterización de los aprendices por su estilo de aprendizaje a través de un sistema de smart learning

    Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 466-478

  2. Educación formal y no formal en comunidades indígenas amazónicas

    Oportunidades y retos para la enseñanza de las artes, la educación mediática y la ética en la era postdigital (Dykinson), pp. 2003-2023

  3. Effect of Migration Flows on the Ethnic Identity of the Indigenous Peoples of the Amazonian Communities

    Springer Proceedings in Complexity

2020

  1. A collaborative working model for enhancing the learning process of science & engineering students

    Computers in Human Behavior, Vol. 103, pp. 140-150

  2. A soft computing approach to violence detection in social media for smart cities

    Soft Computing, Vol. 24, Núm. 15, pp. 11007-11017

  3. Bibliometric study of scientific production on the term collaborative learning in web of science

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 14

  4. Comparison of the effects of the Kahoot tool on teacher training and computer engineering students for sustainable education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  5. Cultural identity distance computation through artificial intelligence as an analysis tool of the amazon indigenous people. A case study in the waorani community

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-16

  6. Didactics of mathematics profile of engineering students: A case study in a multimedia engineering degree

    Education Sciences, Vol. 10, Núm. 2

  7. Diseño de un instrumento para medir identidad cultural indígena: caso de estudio sobre la nacionalidad amazónica Waorani

    Revista de estudios sociales, Núm. 71, pp. 51-73

  8. Introducing innovative technologies in higher education: An experience in using geographic information systems for the teaching-learning process

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 28, Núm. 5, pp. 1110-1127

  9. Quantification of cultural identity through artificial intelligence: a case study on the Waorani Amazonian ethnicity

    Soft Computing, Vol. 24, Núm. 15, pp. 11045-11057

  10. Training Future ICT Engineers in the Field of Accessibility and Usability: A Methodological Experience

    IEEE Access, Vol. 8, pp. 65812-65820