MARIA LUZ
CALLEJO DE LA VEGA
Researcher in the period 2004-2020
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Sevilla (8)
2022
-
The Use of a Length and Measurement HLT by Pre-Service Kindergarten Teachers’ to Notice Children’s Mathematical Thinking
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 597-617
2021
-
How prospective kindergarten teachers develop their noticing skills: the instrumentation of a learning trajectory
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 1, pp. 57-72
2018
-
La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 1, pp. 143-162
-
Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 13, pp. 39-61
-
Trayectoria de aprendizaje de la longitud y su medida como instrumento conceptual usado por futuros maestros de educación infantil
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 2, pp. 203-228
2017
-
Characteristics of a learning environment to support prospective secondary mathematics teachers' noticing of students' thinking related to the limit concept
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
2016
-
Aprendizaje de estudiantes para profesor sobre la comprensión del límite de una función en estudiantes de bachillerato
Investigación en Educación Matemática XX
2014
-
Aprendiendo a reconocer evidencias del proceso de generalización de los estudiantes a través de un debate virtual
Investigación en Educación Matemática XVIII