Departament: DRET CIVIL

Àrea: Dret Civil

Grup d'investigació: Grupo de Investigación en Discapacidad y Familia (GIDF)

Grup d'investigació: Responsabilitat Extracontractual

Correu: manuel.delasheras@ua.es

Web personal: https://cvnet.cpd.ua.es/curriculum-breve/es/de-las-heras-...

Doctor per la Universitat d'Alacant / Universidad de Alicante amb la tesi Estatuto ético-jurídico de la profesión médica 2004. Dirigida per Dr/a. Juan Roca Guillamón.

Va estudiar la llicenciatura en Dret en la Universitat de Múrcia, institució on també va obtenir el certificat d’aptitud pedagògica. Va cursar el programa de doctorat Metodologia, Fonts i Institucions Jurídiques en la Facultat de Dret de la Universitat d’Alacant; va defensar la seua memòria de tesi doctoral (dirigida pel professor Roca Guillamón, J.) i va obtenir la màxima qualificació. Amb anterioritat a la seua activitat acadèmica i investigadora va exercir l’advocacia i la judicatura. Entre altres reconeixements ha rebut el premi San Raimundo de Peñafort (XX edició) convocat per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Múrcia, va ser designat vocal de la Subcomissió VIII per a l’elaboració d’una guia pràctica sobre la Llei d’enjudiciament civil (designat a aquest efecte per l’Audiència Provincial d’Alacant), ha sigut professor formador de l’Escola de Pràctica Jurídica d’Alacant i ha impartit nombroses conferències en congressos, seminaris, jornades, tallers i cursos de caràcter nacional i internacional. És membre electe del Claustre Universitari i docent en diversos màsters oficials, i ha sigut designat així mateix professor de l’Institut Superior de Dret i Economia de Madrid (ISDE, 2015-2022) gràcies a les seues aportacions en dret de la persona, dret d’obligacions i contractes i dret de consum. Tutor de nombrosos treballs de finalització de màster i grau. Membre dels grups d’investigació de Responsabilitat Extracontractual (VIGROB-213), Discapacitat i Família (VIGROB-175) i Responsabilitat Civil en l’Àmbit de les Relacions Familiars (GRJ05-06) de la Universitat d’Alacant. Expert avaluador d’articles per a revistes científiques indexades. Col·laborador en diversos projectes de recerca competitius. Ha desenvolupat labors, tant investigadores com docents, en les universitats de Perusa i Maria SS. Assunta di Roma (LUMSA, seu de Palerm).