TERESA
POZO RICO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
RAQUEL
GILAR CORBI
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicacions en què col·labora amb RAQUEL GILAR CORBI (51)
2024
-
Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Emotional factors and self-efficacy in the psychological well-being of trainee teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterio
European journal of education and psychology, Vol. 17, Núm. 1
-
Resilience and emotional intelligence in university education students
INTED2024 Proceedings
-
Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training program
Teaching and Teacher Education, Vol. 143
2023
-
Evaluación de los efectos de un programa de desarrollo de la Inteligencia Emocional en estudiantes del grado de maestro
Aproximación científica para la intervención en el ámbito escolar: integrando variables psicológicas y educativas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 41-49
-
Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental Ability
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching Competencies
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 16, pp. 1-18
2022
-
Mejoras en la inteligencia emocional de docentes de primaria: Efectividad de un programa de intervención
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 141-154
-
Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aula
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 377-399
-
Predictors of University Attrition: Looking for an Equitable and Sustainable Higher Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 17
-
Results of training program in emotional competences for primary school teachers
European journal of education and psychology, Vol. 15, Núm. 1
2021
-
Análisis temático y creencias en estudiantes universitarios sobre la profesión docente
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 127-139
-
Capacitación de los futuros docentes del s. XXI para el logro del enriquecimiento a través de la diversidad y la inclusión social: una propuesta cross-learning de alcance transcultural
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Effects of student training in social skills and emotional intelligence on the behaviour and coexistence of adolescents in the 21st century
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
-
Habilidad mental general, Inteligencia Emocional y Personalidad: un modelo estructural dirigido a la formación del profesorado
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Teaching Socio-Emotional Competencies Among Primary School Students: Improving Conflict Resolution and Promoting Democratic Co-existence in Schools
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
University students’ satisfaction about the transversal integration an e-learning training based on the development of socio-emotional skills and new educational innovation methodologies
INTED2021 Proceedings 15th International Technology, Education and Development Conference
2020
-
Academic achievement and failure in university studies: Motivational and emotional factors
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-14
-
Diseño, directrices y metodología para la enseñanza de la competencia socioemocional a través de entornos e-learning en los futuros docentes del siglo XXI: un alcance transcultural: un alcance transcultural
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 447-456