JOSE MIGUEL
MOLINA JORDA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publications (165) JOSE MIGUEL MOLINA JORDA publications
2024
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Aluminum Guefoams Coated with Reduced Graphene Oxide: A Corrosion Protection Study
Coatings, Vol. 14, Núm. 2
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Evaluation of highly adsorptive Guefoams (multifunctional guest-containing foams) as a potential sorbent for determination of volatile organic compounds (VOCs) by means of thermal desorption
Microchimica Acta, Vol. 191, Núm. 3
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Sustainable assembling of graphite flakes into graphite/carbon composite foams with thermal percolative interfaces for active heat dissipation
Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, Vol. 185
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Synergistic energy-efficient capture of VOCs and metal-free catalytic conversion using magneto-inductive Guefoams: Proof-of-concept in n-hexane-enriched nitrogen streams
Journal of Hazardous Materials, Vol. 475
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The surface tension of pure Zn measured by means of the maximum bubble pressure method
Surfaces and Interfaces, Vol. 52
2023
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Al/Gf composite foams with SiC-engineered interfaces for the next generation of active heat dissipation materials
Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, Vol. 166
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Design of Replicated Open-Pore Aluminium Cellular Materials with a Non-Stochastic Structure for Sound Absorption Applications
Metals and Materials International, Vol. 29, Núm. 4, pp. 1007-1018
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Development of open-pore polymer and ceramic foams/Guefoams with tunable fluid-dynamic properties: Application in highly efficient water bacteria removal
Materials and Design, Vol. 235
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Evaluación de la implicación del estudiantado en metodologías docentes que promueven el aprendizaje activo mediante la monitorización de su frecuencia cardíaca
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2023 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 127-140
2022
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De las TICs a las TACs: Implementación de la impresión 3D y simulación para el estudio de materiales porosos en grados de ciencias e ingeniería
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 253-265
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Guefoams (guest-containing foams) as novel heterogeneous catalysts: Preparation, characterization and proof-of-concept testing for CO2 methanation
Materials and Design, Vol. 217
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INTERMAT XI (red de investigación INTERdisciplinar en MATeriales)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 589-605
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Magneto-inductive open-cell cellular carbon composites with activated carbon as guest phase: Guefoams for energy-efficient VOCs management
Ceramics International, Vol. 48, Núm. 12, pp. 17440-17448
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Model and Validation Study for Optimizing Students’ Positions in Classrooms to Limit the Spread of Infectious Diseases Such as COVID
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 6
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Model and validation study for optimizing student positions in classrooms to limit the spread of infectious diseases such as COVID
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
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Open-cell aluminum foams with bimodal pore size distributions for emerging thermal management applications
International Journal of Heat and Mass Transfer, Vol. 191
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Surface energy contributions to the work of infiltration in metal matrix composite processing
Scripta Materialia, Vol. 206
2021
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Factores que afectaron al proceso de evaluación durante la transformación presencial-en línea de la asignatura Sólidos Inorgánicos del Grado en Química en tiempos de la COVID-19
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 131-140
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INTERMAT X (red deinvestigación INTERdisciplinar en MATeriales X)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 865-884
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Integración de herramientas de impresión 3D y simulación en la enseñanza experimental de los materiales compuestos
Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 339-350