Publicaciones en las que colabora con MARIA MERCEDES UBEDA GARCIA (62)

2020

  1. Digital Skills in Tourism: a Study from the Next Tourism Generation (NTG) Alliance

    15TH INTERNATIONAL FORUM ON KNOWLEDGE ASSET DYNAMICS (IFKAD 2020)

  2. Dirección Estratégica y Diseño Organizativo

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 623-627

  3. El uso de la gamificación en dirección estratégica de la empresa

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1034-1043

  4. Students’ perception of CSR and its influence on business performance: A multiple mediation analysis

    Business Ethics: A european review, Vol. 29, Núm. 4, pp. 722-736

  5. Toward a dynamic construction of organizational ambidexterity: Exploring the synergies between structural differentiation, organizational context, and interorganizational relations

    Journal of Business Research, Vol. 112, pp. 363-372

2019

  1. Dirección Estratégica y Diseño Organizativo

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1347

  2. Emerging country multinationals in the Spanish hotel industry. An analysis from the tourist districts theory

    Economic clusters and globalization: diversity and resilience (Routledge Reino Unido), pp. 183-197

  3. Factores condicionantes de la percepción de los futuros directivos sobre la Responsabilidad Social Corporativa: formación, género y experiencia laboral

    Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 93-103

  4. Identifying the ‘knowledge base’ or ‘intellectual structure’ of research on international business, 2000–2015: A citation/co-citation analysis of JIBS

    International Business Review, Vol. 28, Núm. 4, pp. 713-726

  5. Organizational success, human resources practices and exploration–exploitation learning

    Employee Relations, Vol. 41, Núm. 6, pp. 1379-1397

  6. The role of internal knowledge generation and external knowledge acquisition in tourist districts

    Journal of Business Research, Vol. 101, pp. 767-776

2018

  1. Agglomeration and performance in tourist districts: the mediating role of internal and externalknowledge management strategies

    Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería

  2. Continuous innovation in the hotel industry: The development of organizational ambidexterity through human capital and organizational culture in Spanish hotels

    International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 30, Núm. 12, pp. 3609-3631

  3. Dirección estratégica y diseño organizativo

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2033-2052

  4. High performance work system and performance: Opening the black box through the organizational ambidexterity and human resource flexibility

    Journal of Business Research, Vol. 88, pp. 397-406

  5. Hotel performance and knowledge sources in Spanish tourism districts

    Current Issues in Tourism, Vol. 21, Núm. 17, pp. 1988-2013

  6. Mapping the “intellectual structure” of research on human resources in the “tourism and hospitality management scientific domain”: Reviewing the field and shedding light on future directions

    International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 30, Núm. 3, pp. 1741-1768