Publicaciones en las que colabora con BARTOLOME MARCO LAJARA (103)

2020

  1. CSR in the spotlight: Location and gender as drivers of its development

    Knowledge Management for Corporate Social Responsibility (IGI Global), pp. 185-206

  2. Digital Skills in Tourism: a Study from the Next Tourism Generation (NTG) Alliance

    15TH INTERNATIONAL FORUM ON KNOWLEDGE ASSET DYNAMICS (IFKAD 2020)

  3. Dirección Estratégica y Diseño Organizativo

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 623-627

  4. El uso de la gamificación en dirección estratégica de la empresa

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1034-1043

  5. Explanatory factors of entrepreneurship in food and beverage clusters in Spain

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 14

  6. Innovation in foreign enterprises: the influence exerted by location and absorptive capacity

    Technology Analysis and Strategic Management, Vol. 32, Núm. 8, pp. 936-954

  7. MNEs from emerging markets: a review of the current literature through “bibliographic coupling” and social network analysis

    International Journal of Emerging Markets

  8. Students’ perception of CSR and its influence on business performance: A multiple mediation analysis

    Business Ethics: A european review, Vol. 29, Núm. 4, pp. 722-736

  9. Toward a dynamic construction of organizational ambidexterity: Exploring the synergies between structural differentiation, organizational context, and interorganizational relations

    Journal of Business Research, Vol. 112, pp. 363-372

2019

  1. Analysis of the relationship between support institutions and industrial districts in Spain: A regional approach

    Social Sciences, Vol. 8, Núm. 2

  2. Competitive advantage and industrial district: A review of the empirical evidence about the district effect

    Competitiveness Review, Vol. 29, Núm. 3, pp. 211-235

  3. Dirección Estratégica y Diseño Organizativo

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1347

  4. Emerging country multinationals in the Spanish hotel industry. An analysis from the tourist districts theory

    Economic clusters and globalization: diversity and resilience (Routledge Reino Unido), pp. 183-197

  5. Factores condicionantes de la percepción de los futuros directivos sobre la Responsabilidad Social Corporativa: formación, género y experiencia laboral

    Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 93-103

  6. Identifying the ‘knowledge base’ or ‘intellectual structure’ of research on international business, 2000–2015: A citation/co-citation analysis of JIBS

    International Business Review, Vol. 28, Núm. 4, pp. 713-726

  7. Organizational success, human resources practices and exploration–exploitation learning

    Employee Relations, Vol. 41, Núm. 6, pp. 1379-1397

  8. The role of internal knowledge generation and external knowledge acquisition in tourist districts

    Journal of Business Research, Vol. 101, pp. 767-776

2018

  1. Agglomeration and performance in tourist districts: the mediating role of internal and externalknowledge management strategies

    Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería