Publications (173) MARIA VICENT JUAN publications

2023

  1. Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children

    The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158

  2. El conocimiento del profesorado sobre el Trastorno del Espectro Autista: Teacher’s knowledge about the Autism Spectrum Disorder

    REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-28

  3. Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety

    Psychological Reports

  4. Perfectionism and binge eating association: a systematic review and meta-analysis

    Journal of Eating Disorders, Vol. 11, Núm. 1

  5. Procrastinación en el alumnado de los Grados de Maestro: diferenciasen función del curso y la vida laboral

    Nuevos formatos para el aprendizaje informal: ¿útiles para el formal? (Octaedro), pp. 108-114

  6. Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression

    Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890

  7. Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression

    Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797

2022

  1. Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826

  2. Diferencias entre el alumnado de primer y último curso del Grado de Maestro en procrastinación

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 262

  3. La procrastinación en educación superior y el impacto de la vida laboral

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 263

  4. Nuevos retos educativos e investigación interdisciplinaria coord.

    McGraw-Hill Interamericana de España

  5. Perfectionism and Emotional Intelligence: A Person-Centered Approach

    International Journal of Clinical Practice, Vol. 2022

  6. Relación entre el rechazo escolar y la agresividad

    Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 204-213

  7. School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms

    PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January

  8. School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088

  9. The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal

    Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93

  10. Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample

    Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406