Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Miguel Hernández de Elche (39)

2022

  1. 30-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric properties

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4231-4241

  2. A multi-group confirmatory factor analysis of the revised children's anxiety and depression scale (RCADS) in Spain, Chile and Sweden

    Journal of Affective Disorders, Vol. 310, pp. 228-234

  3. Evaluación online y análisis de la reactividad sensorial en alumnado universitario con y sin autismo

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 803-827

2021

  1. Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents

    Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867

2020

  1. Estrategias de aprendizaje y nominación sociométrica en estudiantes españoles

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-80

  2. Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2

  3. Emotional adjustment in victims and perpetrators of cyberbullying and traditional bullying

    Social Psychology of Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 917-942

2018

  1. Academic goal profiles and learning strategies in adolescence

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT

  2. Metas académicas y estrategias de aprendizaje en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con ansiedad social

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 58-80

  3. Neuroeducación: aportaciones de la neurociencia a las competencias curriculares

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 2, pp. 23-34

2017

  1. ACQUISITION OF COMPETENCES AND SATISFACTION OF STUDENTS ACCORDING TO THE TYPE OF METHODOLOGY USED IN THE CLASSROOM

    INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  2. CREATIVITY AND MULTIPLE INTELLIGENCES: DIFFERENCES ACCORDING TO GENDER AND COURSE IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  3. CYBERBULLYING: PREVALENCE AND RISK FACTORS FOR BEING A VICTIM, BULLY AND BYSTANDER

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  4. Relación entre ansiedad social y aptitudes intelectuales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 25, Núm. 3, pp. 503-516