José
Monteagudo Fernández
Publikationen, an denen er mitarbeitet José Monteagudo Fernández (21)
2023
-
Bourgeoisie and peasantry: unequal but necessary tounderstand European history and its identity
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 112-124
-
Competencias de pensamiento histórico en Bachillerato: análisis de los niveles cognitivos en los criterios de evaluación
Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 89-107
-
Conclusions
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 263-269
-
No future? History Education in the digital and globalization era
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 1-28
-
Peasants and the rural world in history education: Archeologic objects, maps and historical evidences
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 201-217
-
Teaching history to face the world today: Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies
Peter Lang AG
2022
-
Blended learning en la formación inicial del profesorado: Valoración de un caso en didáctica de las ciencias sociales
La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 231-241
-
Bourgeoisie and peasantry
Re-imagining the Teaching of European History : Promoting Civic Education and Historical Consciousness / edited by Cosme Jesús Gómez Carrasco, pp. 112-124
2021
-
Gamificación y flipped-classroom en la formación del profesorado de ciencias sociales. estudio exploratorio y validación de una escala
La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones), pp. 79-98
-
Instrumentos para la evaluación de las competencias históricas. La percepción del profesorado de Secundaria en formación
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 226-235
-
Motivation strategies for gamified flipped classrooms in Social Sciences education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang), pp. 391-409
-
Motivation strategies for gamified flipped classrooms in Social Sciences education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 391-409
2020
-
De la descolonización a la colonialidad global a través del pensamiento histórico
Revista Interdisciplinaria de Estudios Latinoamericanos-RIEL, Vol. 4, pp. 63-72
-
Erratum: Evaluation of a gamification and flipped-classroom program used in teacher training: Perception of learning and outcome (PLoS ONE (2020) 15: 7 ( e0236083) DOI: 10.1371/journal.pone.0236083)
PLoS ONE
-
Evaluation of a gamification and flipped-classroom program used in teacher training: Perception of learning and outcome
PLoS ONE, Vol. 15, Núm. 7 July
-
Instrumentos para la evaluación de las competencias históricas: La percepción del profesorado de secundaria en formación
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19 (Dykinson), pp. 301-310
2019
-
Aprender historia del arte mediante salidas didácticas. Una experiencia en educación superior
Historia y espacio, Vol. 15, Núm. 53, pp. 249-270
-
Effects of a gamification and flipped-classroom program for teachers in training on motivation and learning perception
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 4
-
Gamificación y motivación en la formación inicial del profesorado de Ciencias Sociales: un caso en la Región de Murcia
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 925-936
-
Temas controvertidos en el aula: enseñar historia en la era de la posverdad
Servicio de Publicaciones