Publikationen, an denen er mitarbeitet José Monteagudo Fernández (21)

2023

  1. Bourgeoisie and peasantry: unequal but necessary tounderstand European history and its identity

    Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 112-124

  2. Competencias de pensamiento histórico en Bachillerato: análisis de los niveles cognitivos en los criterios de evaluación

    Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 89-107

  3. Conclusions

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 263-269

  4. No future? History Education in the digital and globalization era

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 1-28

  5. Peasants and the rural world in history education: Archeologic objects, maps and historical evidences

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 201-217

  6. Teaching history to face the world today: Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies

    Peter Lang AG

2022

  1. Blended learning en la formación inicial del profesorado: Valoración de un caso en didáctica de las ciencias sociales

    La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 231-241

  2. Bourgeoisie and peasantry

    Re-imagining the Teaching of European History : Promoting Civic Education and Historical Consciousness / edited by Cosme Jesús Gómez Carrasco, pp. 112-124

2021

  1. Gamificación y flipped-classroom en la formación del profesorado de ciencias sociales. estudio exploratorio y validación de una escala

    La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito Iberoamericano (Servicio de Publicaciones), pp. 79-98

  2. Instrumentos para la evaluación de las competencias históricas. La percepción del profesorado de Secundaria en formación

    Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible (Dykinson), pp. 226-235

  3. Motivation strategies for gamified flipped classrooms in Social Sciences education

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang), pp. 391-409

  4. Motivation strategies for gamified flipped classrooms in Social Sciences education

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 391-409