MANUEL
FERNANDEZ ALCANTARA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MANUEL FERNANDEZ ALCANTARA (42)
2024
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Actions taken and barriers encountered by professionals working with adults with intellectual disabilities who experience grief: a qualitative approach
Death Studies, Vol. 48, Núm. 4, pp. 383-392
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Knowledge and Perceived Emotions Regarding an Anal Cancer Preventive Program in People Diagnosed With HIV: A Qualitative Study
Cancer nursing, Vol. 47, Núm. 1, pp. E18-E27
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Satisfaction with life and its predictive factors in a cohort of fathers 24-months postpartum
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 27, pp. 23061-23070
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Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)
Death Studies
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Spanish adaptation of the perinatal grief intensity scale
Journal of Reproductive and Infant Psychology
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The Grief Response Scale (GRS): Development and initial validation of a new instrument based on the integrative-relational model in a sample of bereaved people
European Journal of Trauma and Dissociation, Vol. 8, Núm. 1
2023
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Análisis de las actitudes del estudiantado universitario sobre la evaluación colaborativa y su relación con la cohesión grupal, el clima de aula y el estrés académico
Nuevas perspectivas de investigación en el ámbito escolar: Abordaje integral de variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 543-554
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Coping with Death and Bereavement: A Proactive Intervention Program for Adults with Intellectual Disability
Journal of Mental Health Research in Intellectual Disabilities, Vol. 16, Núm. 4, pp. 339-362
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Experience of Operating Room Health Care Providers in the Management of Patients With Dementia
Research in gerontological nursing, Vol. 16, Núm. 3, pp. 125-133
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Intervención psicológica para el duelo dirigida a cuidadores familiares de adultos con discapacidad intelectual
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 31, Núm. 2, pp. 321-341
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Traducción, adaptación cultural y validación lingüística (inglés-castellano) de dos cuestionarios de evaluación del duelo perinatal (pgis y sss)
Panace@: Revista de Medicina, Lenguaje y Traducción, Vol. 24, Núm. 58, pp. 67-76
2022
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Efectividad y Satisfacción Percibida por los Estudiantes de la Universidad de Alicante Participantes en un Programa de Voluntariado y Cronicidad en Cuidados Paliativos (UACompaña)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 707-723
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Post-Traumatic Growth in Professionals Caring for People with Intellectual Disabilities during COVID-19: A Psychological Intervention
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 1
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Programa de entrenamiento de habilidades de comunicación en situaciones críticas: Análisis DAFO
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 725-740
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Psychometric Properties of the Spanish Version of the Fatigue Assessment Scale in Caregivers of Palliative Care Patients
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 14
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Theoretical background of high sensitivity ‒ systematic review
Przegląd Psychologiczny, Vol. 65, Núm. 3, pp. 79-96
2021
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Adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la promoción de la salud de las personas mayores frente a la COVID- 19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1781-1798
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Effects of a mindfulness-based programme on the health- and work-related quality of life of healthcare professionals
Scandinavian Journal of Caring Sciences, Vol. 35, Núm. 3, pp. 881-891
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Efficacy of a standardised patient simulation programme for chronicity and end-of-life care training in undergraduate nursing students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
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Feeling of grief and loss in parental caregivers of adults diagnosed with intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 34, Núm. 3, pp. 712-723