¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio?
- Gil Pérez, Daniel 1
- Furió Más, Carles 1
- Valdés, Pablo 2
- Salinas, Julia 3
- Martínez Torregrosa, Joaquín 4
- Guisasola Aranzábal, Jenaro 5
- González, Eduardo 6
- Dumas-Carré, Andrée 7
- Goffard, Monique 7
- Carvalho, Anna Maria Pessoa de 8
-
1
Universitat de València
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- 2 Instituto Superior Pedagógico EJ Varona
-
3
Universidad Nacional de Tucumán
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-
4
Universitat d'Alacant
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-
5
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
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Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, España
-
6
Universidad de Córdoba
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- 7 Université París 7
- 8 Universidad de São Paulo
ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Year of publication: 1999
Volume: 17
Issue: 2
Pages: 311-321
Type: Article
More publications in: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Abstract
Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. In fact, this separation does not take place in any real scientific activity.