¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio?

  1. Gil Pérez, Daniel 1
  2. Furió Más, Carles 1
  3. Valdés, Pablo 2
  4. Salinas de Sandoval, Julia 3
  5. Martínez Torregrosa, Joaquín 4
  6. Guisasola Aranzábal, Jenaro 5
  7. González, Eduardo 6
  8. Dumas-Carré, Andrée 7
  9. Goffard, Monique 7
  10. Carvalho, Anna Maria Pessoa de 8
  1. 1 Universitat de València
    info
    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

    Geografischer Standort der Organisation Universitat de València
  2. 2 Instituto Superior Pedagógico EJ Varona
  3. 3 Universidad Nacional de Tucumán
    info
    Universidad Nacional de Tucumán

    Tucumán, Argentina

    ROR https://ror.org/04chzd762

    Geografischer Standort der Organisation Universidad Nacional de Tucumán
  4. 4 Universitat d'Alacant
    info
    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

    Geografischer Standort der Organisation Universitat d'Alacant
  5. 5 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info
    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

    Geografischer Standort der Organisation Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
  6. 6 Universidad de Córdoba
    info
    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

    Geografischer Standort der Organisation Universidad de Córdoba
  7. 7 Université París 7
  8. 8 Universidad de São Paulo
Zeitschrift:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Datum der Publikation: 1999

Ausgabe: 17

Nummer: 2

Seiten: 311-321

Art: Artikel

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.4094 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDDD editor

Andere Publikationen in: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. In fact, this separation does not take place in any real scientific activity.