¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio?

  1. Gil Pérez, Daniel 1
  2. Furió Más, Carles 1
  3. Valdés, Pablo 2
  4. Salinas, Julia 3
  5. Martínez Torregrosa, Joaquín 4
  6. Guisasola Aranzábal, Jenaro 5
  7. González, Eduardo 6
  8. Dumas-Carré, Andrée 7
  9. Goffard, Monique 7
  10. Carvalho, Anna Maria Pessoa de 8
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  2. 2 Instituto Superior Pedagógico EJ Varona
  3. 3 Universidad Nacional de Tucumán
    info

    Universidad Nacional de Tucumán

    Tucumán, Argentina

    ROR https://ror.org/04chzd762

  4. 4 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

  5. 5 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

  6. 6 Universidad de Córdoba
    info

    Universidad de Córdoba

    Córdoba, España

    ROR https://ror.org/05yc77b46

  7. 7 Université París 7
  8. 8 Universidad de São Paulo
Journal:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Year of publication: 1999

Volume: 17

Issue: 2

Pages: 311-321

Type: Article

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.4094 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDDD editor

More publications in: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

Abstract

Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. In fact, this separation does not take place in any real scientific activity.