Pasado y presenteinnovación docente y las crisis financieras en España 1850-2014

  1. Cuevas Casaña, Joaquim
  2. Díez Minguela, Alfonso 1
  3. Pons Brias, Mª Ángeles 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Journal:
Revista d'innovació docent universitària: RIDU

ISSN: 2013-2298

Year of publication: 2015

Issue: 7

Pages: 29-34

Type: Article

DOI: 10.1344/RIDU2015.7.4 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Revista d'innovació docent universitària: RIDU

Sustainable development goals

Abstract

The goal of this article is twofold. On the one hand, we evaluate the pros and cons of the Information and Communication Technologies (ICTs) in the teaching of economic history. For this, we first describe some of the initiatives launched by the Economic History Group at the Universitat de València. On the other hand, we explain how did we combine distinct teaching approaches to stimulate the student’s motivation, teamwork, and learner autonomy. In doing so, we present a practical exercise on a hotly debated topic: Financial Crises in Spain, 1850-2014.

Bibliographic References

  • [1] Arroyo, F., García, A., Luengo, C., Mahillo, A., Manzano, P. (2012) Plan de Acción Tutorial en la Escuela Universitaria de Informática de la Universidad Politécnica de Madrid. Revista d’Innovació Docent Universitària, 4, pp. 18-25.
  • [2] Betrán, C., Pons, M. A. (2013) Qué son las crisis financieras y cómo ocurrieron en España, en Martín Aceña, P., Martínez Ruiz, E., Pons, M. A. (eds.) Las Crisis Financieras en la España Contemporánea, 1850-2012, (pp. 17-52). Crítica, Barcelona.
  • [3] Martín Patiño, J. M. (2003) Cómo Aprender con Internet. Fundación Encuentro, Madrid.
  • [4] Palafox, J. (ed.) (2014) Los Tiempos Cambian: Historia de la Economía. Tirant Humanidades, Valencia.
  • [5] Palomar, M. J (2007) Ventajas e inconvenientes del uso de las TICs en la docencia. Revista de Innovación y Experiencias educativas, Diciembre, pp. 1-8.