I.U. DEL AGUA Y CIENCIAS AMBIENTALES
Instituto
ANTONIO
JODAR ABELLAN
Investigador en el periodo 2016-2023
Publicaciones en las que colabora con ANTONIO JODAR ABELLAN (39)
2024
-
Assessing current and future available resources to supply urban water demands using a high-resolution SWAT model coupled with recurrent neural networks and validated through the SIMPA model in karstic Mediterranean environments
Environmental Science and Pollution Research, Vol. 31, Núm. 36, pp. 49116-49140
-
Cultivating sustainability: a multi-assessment of groundwater quality and irrigation suitability in the arid agricultural district of Dzira (Ksour Mountains, Algeria)
Environmental Monitoring and Assessment, Vol. 196, Núm. 10
-
Exploring expert perceptions towards emerging pollutants and their impacts in reused wastewater and agriculture
Agricultural Water Management, Vol. 304
-
Optimizing machine learning for agricultural productivity: A novel approach with RScv and remote sensing data over Europe
Agricultural Systems, Vol. 218
2023
-
Groundwater quality assessment for sustainable human consumption in arid areas based on GIS and water quality index in the watershed of Ain Sefra (SW of Algeria)
Environmental Earth Sciences, Vol. 82, Núm. 21
-
Satellite-based prediction of surface dust mass concentration in southeastern Iran using an intelligent approach
Stochastic Environmental Research and Risk Assessment, Vol. 37, Núm. 10, pp. 3731-3745
2022
-
A method to estimate optimal renovation period of solar photovoltaic modules
Clean Technologies and Environmental Policy, Vol. 24, Núm. 9, pp. 2865-2880
-
Cálculo de la evaporación de agua en la microcuenca agrícola del río Coñaque, Ecuador
Agua, energía y medio ambiente
-
Designing Efficient and Sustainable Predictions of Water Quality Indexes at the Regional Scale Using Machine Learning Algorithms
Water (Switzerland), Vol. 14, Núm. 18
-
Land-use changes and precipitation cycles to understand hydrodynamic responses in semiarid Mediterranean karstic watersheds
Science of the Total Environment, Vol. 819
2021
-
5248) Investigación educativa sobre el cumplimiento de las competencias y contenidos obligatorios en las asignaturas impartidas desde el área de Ingeniería Hidráulica en el itinerario de Hidrología del grado en Ingeniería Civil de la Universidad de Alicante
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2455-2473
-
Análisis del estado y calidad de los recursos hídricos subterráneos en la comunidad valenciana (españa
Inundaciones y sequías: Análisis multidisciplinar para mitigar el impacto de los fenómenos climáticos extremos
-
Aplicación de técnicas de aprendizaje en Hidráulica e Hidrología
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 465-472
-
Recovery of polluted urban stormwater containing heavy metals: Laboratory-based experiments with arlita and filtralite
Water (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
2020
-
Aplicación de técnicas interactivas de aprendizaje en las sesiones de Tecnologías Industriales en el grado de Ingeniería Biomédica de la Universidad de Alicante
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 549-563
-
Climate change impact on karstic aquifer hydrodynamics in southern Europe semi-arid region using the KAGIS model
Science of the Total Environment, Vol. 723
-
Converting a water pressurized network in a small town into a solar power water system
Energies, Vol. 13, Núm. 15
-
Influencia del uso de tecnologías digitales en el proceso de enseñanza-aprendizaje: Ejemplo de aplicación con el alumnado de la rama de ingeniería
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 673-678
-
Uso de tecnologías digitales en el proceso de enseñanza-aprendizaje: Aplicación en docencia presencial y no presencial con el alumnado de la rama de ingeniería
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 816-826
-
Water and energy demand management in pressurized irrigation networks
Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 7