Publicacions (41) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2022

  1. 30-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric properties

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4231-4241

  2. A Meta-analysis of Gut Microbiota in Children with Autism

    Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1374-1387

  3. A multi-group confirmatory factor analysis of the revised children's anxiety and depression scale (RCADS) in Spain, Chile and Sweden

    Journal of Affective Disorders, Vol. 310, pp. 228-234

  4. Acercamiento a las perspectivas del estudiantado universitario: Ciencias de la Educación y Diversidad Sexual

    RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 10, pp. 309-318

  5. Análisis de la producción científica en el uso de la realidad virtual en la educación a partir de la estructura conceptual, social e intelectual.

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 22, Núm. 69

  6. Aproximación a la situación emocional de los internos de un centro penitenciario: Cómo reinsertar presos a la sociedad dotándolos de habilidades socio-emocionales

    VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 12, Núm. 5

  7. Child labour and education in Ecuador during the COVID-19 Pandemic

    Revista Sociedad & tecnología, Vol. 5, Núm. 3, pp. 436-446

  8. Ciberacoso y funciones ejecutivas en niños y adolescentes: una revisión sistemática

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 69-96

  9. Diseño y validación de una escala para la identificación de la dislexia al inicio de Educación Primaria

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 21, Núm. 2

  10. Educación Infantil: Cuerpos y (anti)pedagogías corporales

    RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 10, pp. 227-240

  11. Effects of the development of reading comprehension questions on learning improvement

    LFE: revista de lenguas para fines específicos, Vol. 28, Núm. 1, pp. 61-74

  12. Enfocar el paradigma pedagógico ignaciano en la escuela de hoy

    Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, Núm. 390, pp. 33-39

  13. Familia, estilos parentales y menores en acogimiento

    Aposta: Revista de ciencias sociales, Núm. 95, pp. 84-96

  14. Global trends in the application of virtual reality for people with autism spectrum disorders: conceptual, intellectual and the social structure of scientific production

    Journal of Computers in Education, Vol. 9, Núm. 2, pp. 225-260

  15. Influencia de las estrategias cognitivas de la lectura en la mejora de la capacidad de comprensión en estudiantes de educación primaria

    Investigaciones Sobre Lectura, Núm. 17, pp. 77-92

  16. La orientación y el rumbo de las prácticas docentes

    Educar y orientar: la revista de la COPOE, Núm. 16, pp. 11-15

  17. Management of the teaching-learning process: learning styles and academic performance

    Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 27, Núm. 7, pp. 281-296

  18. Maternal acceptance–rejection, self-compassion and empathy in mothers of children with intellectual and developmental disabilities

    International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 68, Núm. 2, pp. 102-106

  19. Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133

  20. Outside Training of Spanish University Students of Education for the Didactic Application of Cinema: Formal, Non-Formal, and Informal Perspectives

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 1