ANÁLISIS ECONÓMICO APLICADO
Departamento
ADRIAN
MAS FERRANDO
COLABORADOR/A JUNIOR
Publicaciones en las que colabora con ADRIAN MAS FERRANDO (12)
2024
-
Evaluating machine learning techniques for predicting tourist occupancy: an experiment with pre- and post-pandemic COVID-19 data
Current Issues in Tourism, Vol. 27, Núm. 22, pp. 3754-3769
-
Has COVID-19 changed the factors explaining the occupancy of Airbnb accommodation? Madrid as a case study
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 31
-
Is the tourism-led growth hypothesis valid after the COVID-19 pandemic? The case of Spain
European Journal of Tourism Research, Vol. 38
-
Methodological proposal to determine explosive tourism growth: a warning for unsustainable development?
Current Issues in Tourism
2023
-
Economía de la innovación y la digitalización del turismo: un estudio del mercado de Airbnb aplicando técnicas econométricas y redes neuronales
Economía de la innovación y la digitalización del turismo: un estudio del mercado de Airbnb aplicando técnicas econométricas y redes neuronales
-
El turismo
El impacto de la pandemia en las economías española y alicantina (Tirant lo Blanch), pp. 173-202
-
Innovación y digitalización de la economía alicantina: un reto para liderar el cambio
El impacto de la pandemia en las economías española y alicantina (Tirant lo Blanch), pp. 293-324
2022
-
Digitalization and the Transformation of Tourism Economics
Handbook of e-Tourism (Springer International Publishing), pp. 173-191
-
Innovación y disrupción digital en el turismo: De las TICs a la era de la inteligencia artificial
La economía del turismo (Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant), pp. 333-368
2021
-
Alicante ante los retos de la economía digital y la inteligencia artificial
La economía alicantina en el siglo XXI: Crecimiento, crisis y recuperación (Tirant Humanidades), pp. 303-328
2020
-
La revolución digital en el sector turístico. Oportunidad para el turismo en España
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 98, pp. 228-251
2018
-
Exploring the use of artificial intelligence in price maximisation in the tourism sector: its application in the case of Airbnb in the Valencian Community
Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 42, pp. 113-128