DIDACTICA GENERAL Y DIDACTICAS ESPECIFICAS
Fachbereich
Olalla
García Taibo
Publikationen, an denen er mitarbeitet Olalla García Taibo (31)
2024
-
Effects of cooperative learning on gender equality education in university students
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 581-590
-
The effects of in-class meditation practice on self-reported dispositional mindfulness of university students
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1326-1335
2023
-
Analysing the sustainability competencies of preservice teachers in Spain
Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 731-744
-
Boosting student engagement and dedication in physical education through a self-made materials approach: insights from a comparative investigation to sustainability
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 7, pp. 1547-1555
-
Contributing to SDG Targets 4.5 and 5.5 during Physical Education Sessions: The Effect of a Collective Sports Intervention on Gender Attitudes
Societies, Vol. 13, Núm. 3
-
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas
Dykinson
-
Efectos psicológicos de una intervención de mindfulness realizada en la vuelta a la calma de la clase de Educación Física: un estudio cuasi-experimental
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 926-934
-
Game on for gender equality: an evaluation of ultimate team in primary physical education
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 9, pp. 2417-2425
-
Gamificando la educación física a través de la robótica
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 248-263
-
Is positive self-perception a determinant of cardiovascular performance?: A didactic and sustainable view in female university students
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 1, pp. 126-138
-
La mejora de la seguridad vial en Educación Primaria: una propuesta desde la Educación Física para contribuir a la meta 3.6 de los ODS
Viaje didáctico por el cuerpo y la mente: experiencia desde la abstracción científico-matemática a la educación física (Dykinson), pp. 631-647
-
Plogging improves environmental awareness in high school physical education students
Journal of Adventure Education and Outdoor Learning
-
Promoción de la salud y el desarrollo sostenible en la universidad: ¿cuáles son los motivos que influyen en el transporte en bicicleta de la comunidad universitaria?
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 415-439
-
Quality education and gender equality as objectives of sustainable development in education: an experience with teachers in Spain
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 43-53
-
Revisión de los efectos de la atención plena en el rendimiento psicológico de los futbolistas
Viaje didáctico por el cuerpo y la mente: experiencia desde la abstracción científico-matemática a la educación física (Dykinson), pp. 611-630
-
The Impact of Service-Learning on the Prosocial and Professional Competencies in Undergraduate Physical Education Students and Its Effect on Fitness in Recipients
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 20
-
Una Educación Física para el desarrollo sostenible a través del Yoga en Educación Secundaria y Bachillerato
Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 281-294
2022
-
A new vision of mindfulness in physical education. Contributing to the social dimension of sustainable development
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 11, pp. 2618-2626
-
Cooperative learning and SDG 5. An intervention for physical education in secondary schools
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 7, pp. 1570-1580
-
Effects of Self-Construction of Materials on the Ecological Awareness of Physical Education Primary School Students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21