Publicacions en què col·labora amb Olalla García Taibo (31)

2024

  1. Effects of cooperative learning on gender equality education in university students

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 581-590

  2. The effects of in-class meditation practice on self-reported dispositional mindfulness of university students

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1326-1335

2023

  1. Analysing the sustainability competencies of preservice teachers in Spain

    Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 731-744

  2. Boosting student engagement and dedication in physical education through a self-made materials approach: insights from a comparative investigation to sustainability

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 7, pp. 1547-1555

  3. Contributing to SDG Targets 4.5 and 5.5 during Physical Education Sessions: The Effect of a Collective Sports Intervention on Gender Attitudes

    Societies, Vol. 13, Núm. 3

  4. Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas

    Dykinson

  5. Efectos psicológicos de una intervención de mindfulness realizada en la vuelta a la calma de la clase de Educación Física: un estudio cuasi-experimental

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 926-934

  6. Game on for gender equality: an evaluation of ultimate team in primary physical education

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 9, pp. 2417-2425

  7. Gamificando la educación física a través de la robótica

    Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 248-263

  8. Is positive self-perception a determinant of cardiovascular performance?: A didactic and sustainable view in female university students

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 1, pp. 126-138

  9. La mejora de la seguridad vial en Educación Primaria: una propuesta desde la Educación Física para contribuir a la meta 3.6 de los ODS

    Viaje didáctico por el cuerpo y la mente: experiencia desde la abstracción científico-matemática a la educación física (Dykinson), pp. 631-647

  10. Plogging improves environmental awareness in high school physical education students

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning

  11. Promoción de la salud y el desarrollo sostenible en la universidad: ¿cuáles son los motivos que influyen en el transporte en bicicleta de la comunidad universitaria?

    Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 415-439

  12. Quality education and gender equality as objectives of sustainable development in education: an experience with teachers in Spain

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 43-53

  13. Revisión de los efectos de la atención plena en el rendimiento psicológico de los futbolistas

    Viaje didáctico por el cuerpo y la mente: experiencia desde la abstracción científico-matemática a la educación física (Dykinson), pp. 611-630

  14. The Impact of Service-Learning on the Prosocial and Professional Competencies in Undergraduate Physical Education Students and Its Effect on Fitness in Recipients

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 20

  15. Una Educación Física para el desarrollo sostenible a través del Yoga en Educación Secundaria y Bachillerato

    Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 281-294

2022

  1. A new vision of mindfulness in physical education. Contributing to the social dimension of sustainable development

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 11, pp. 2618-2626

  2. Cooperative learning and SDG 5. An intervention for physical education in secondary schools

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 7, pp. 1570-1580

  3. Effects of Self-Construction of Materials on the Ecological Awareness of Physical Education Primary School Students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21