Instituto
I.INTERUNIVERSITARIO DE LENGUAS MODERNAS APLICADAS
Publicaciones (68) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
"Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana
Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105
-
3rd International Congress: Education and Knowledge: proceedings
Octaedro
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311
-
AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
-
ARCHITECTURAL DISRUPTION IN THE AGE OF COMPUTATION: A CRITICAL REVIEW ON DIGITAL ARCHITECTURE
Metu Journal of the Faculty of Architecture, Vol. 41, Núm. 1, pp. 147-172
-
Advances in literary and (neuro)linguistics skills that can contribute to healing: Reading many books brings us closer to life
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 222-241
-
Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151
-
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Bellés, Eloi / Marquès Hernández, Paula / Ojeda Caba, Júlia / Ruiz-Ruano, Míriam (2021) Teixir xarxa, fer camí. Aportacions presents al futur de la catalanística. Maó: Punctum, 455 p.
Estudis romànics, Núm. 46, pp. 407-411
-
Building knowledge: visions from education and the humanities
Peter Lang
-
Business translation and pedagogy in the age of machine translation
Translation and Teaching in the Economic Field: Challenges in the Age of Machine Translation? (Peter Lang AG), pp. 9-26
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
Children’s theatre in L1 and L2 as an intercultural communication tool for educators
Language and Intercultural Communication, Vol. 24, Núm. 4, pp. 266-278
-
Donde da la vuelta la vida (Una entrevista inédita a Gonzalo Torrente Ballester)
La mirada serena: Estudios literarios ofrecidos al profesor Miguel Ángel Lozano Marco (Servicio de Publicaciones), pp. 459-477
-
Drawing parallels between language change processes: grammaticalization, constructionalization and phraseologization
Catalan journal of linguistics, Vol. 23, pp. 41-71
-
EXPLORING CONCEPTUAL METAPHOR TYPES IN FINANCIAL MARKETS REPORTING: MAINSTREAM VS. SOCIAL MEDIA
ESP Today, Vol. 12, Núm. 2, pp. 349-372
-
El columnismo lingüístico en la prensa, un espacio para hablar del hablar: A medio camino entre la opinión y la divulgación, las columnas sobre lengua constituyen la expresión libre sobre el uso que hacemos de ella
Archiletras: Revista de lengua y letras, Núm. 23, pp. 62-63
-
El columnismo lingüístico frente a la cambiante realidad de las lenguas
Peter Lang
-
Ernesto Garzón Valdés. Sobre la generosidad y el deber de gratitud
Doxa: Cuadernos de Filosofía del Derecho, Núm. 48, pp. 19-24