Publicaciones (27) Publicaciones de ALICIA NAVARRO SEMPERE

2022

  1. Educational Gamification in the Cell Biology Laboratory

    International Journal of Morphology, Vol. 40, Núm. 6, pp. 1426-1433

  2. Gamificación De Los Contenidos de Inmunología Para su Aprendizaje Basada en Juegos de Moda

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1369-1383

  3. Juegos y aprendizaje en el laboratorio

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1769-1770

  4. Occurrence of Volcanogenic Inorganic Mercury in Wild Mice Spinal Cord: Potential Health Implications

    Biological Trace Element Research, Vol. 200, Núm. 6, pp. 2838-2847

2021

  1. Chronic exposure to volcanic gaseous elemental mercury: using wild Mus musculus to unveil its uptake and fate

    Environmental Geochemistry and Health, Vol. 43, Núm. 11, pp. 4863-4867

  2. El aprendizaje colaborativo en biología a través de las redes sociales

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1911-1916

  3. First record on mercury accumulation in mice brain living in active volcanic environments: a cytochemical approach

    Environmental Geochemistry and Health, Vol. 43, Núm. 1, pp. 171-183

  4. Reactive astrogliosis in the dentate gyrus of mice exposed to active volcanic environments

    Journal of Toxicology and Environmental Health - Part A: Current Issues, Vol. 84, Núm. 5, pp. 213-226

  5. Students' views about using whatsapp for learning histology during covid-19

    International Journal of Morphology, Vol. 39, Núm. 3, pp. 692-697

  6. The Health Hazards of Volcanoes: First Evidence of Neuroinflammation in the Hippocampus of Mice Exposed to Active Volcanic Surroundings

    Mediators of Inflammation, Vol. 2021

2020

  1. A comparative ultrastructural study of the pecten oculi in adult, juvenile, and nestling yellow-legged gulls, Larus michahellis (Naumann, 1840)

    Veterinary Ophthalmology, Vol. 23, Núm. 1, pp. 113-122

  2. INCORPORATING THE GENDER PERSPECTIVE IN A CELL BIOLOGY COURSE

    14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020)

  3. ¿Cómo Motivar A La Generación Z? Instagramers en Biología Celular

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 169-176

  4. ¿Podemos usar el colapso del blastocisto como marcador de la tasa de implantación?

    ASEBIR, Vol. 25, Núm. 1, pp. 20-28

2019

  1. Different Responses to a High-Fat Diet in IL-6 Conditional Knockout Mice Driven by Constitutive GFAP-Cre and Synapsin 1-Cre Expression

    Neuroendocrinology, Vol. 109, Núm. 2, pp. 113-130

  2. Enseñanza-aprendizaje de la biología celular a través de diferentes técnicas didácticas

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2061

  3. Students’ Views on Difficulties in Learning Histology

    Anatomical Sciences Education, Vol. 12, Núm. 5, pp. 541-549