MARIANNA
BATTAGLIA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (15) Publicaciones de MARIANNA BATTAGLIA
2024
-
Repayment Flexibility and Risk Taking: Experimental Evidence from Credit Contracts
Review of Economic Studies, Vol. 91, Núm. 5, pp. 2635-2675
-
Test Endurance and Remedial Education Interventions: Good News for Girls
B.E. Journal of Economic Analysis and Policy, Vol. 24, Núm. 4, pp. 1139-1174
2022
-
The psychological effect of a math signal
Economics of Education Review, Vol. 86
-
With a little help from my friends: Medium-Term effects of a remedial education program targeting Roma minority
Economics of Education Review, Vol. 86
2021
-
Segregation, fertility, and son preference: The case of the Roma in Serbia
Journal of Demographic Economics, Vol. 87, Núm. 2, pp. 233-260
2020
-
Family Planning and Child Health Care: Effect of the Peruvian Programa de Salud Reproductiva y Planificación Familiar, 1996–2000
Population and Development Review, Vol. 46, Núm. 1, pp. 33-64
2019
-
Ability to sustain test performance and remedial education: good news for girls
Working papers = Documentos de trabajo: Serie AD
-
Diferencias entre distintos sistemas de evaluación continua y su relación con la calificación final: Diferencias por género, nivel socio-económico y conocimientos iniciales
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1639
2018
-
Family planning and child health care: Evidence from a permanent aggressive intervention
Working papers = Documentos de trabajo: Serie AD
-
Relación entre las calificaciones en la evaluación continua y en el examen final: Diferencias por género, nivel socio-económico y conocimientos iniciales (código 4137)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1955-1974
2017
-
Relación entre las calificaciones en la evaluación continua y en el examen final y diferencias de género
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2153-2168
-
The curse of low expectations: Remedial education and perceived returns to education of Roma people
Economics of Transition, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-721
2015
-
Equal Access to Education: An Evaluation of the Roma Teaching Assistant Program in Serbia
World Development, Vol. 76, pp. 62-81
-
Migration, health knowledge and teenage fertility: evidence from Mexico
SERIEs : Journal of the Spanish Economic Association, Vol. 6, Núm. 2, pp. 179-206
2014
-
The curse of low aspirations:: remedial education and perceived returns to education of Roma people
Working papers = Documentos de trabajo: Serie AD