CAROLINA
GONZÁLVEZ MACIÁ
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
MARIA
PEREZ MARCO
INVESTIGADOR/A PREDOCTORAL
Publications by the researcher in collaboration with MARIA PEREZ MARCO (10)
2025
-
A systematic review of intervention programs for school attendance problems
Children and Youth Services Review, Vol. 169
-
Perfectionism profiles and school-related stress associations: Examining the 2 × 2 model of dispositional perfectionism in children
Personality and Individual Differences, Vol. 236
2024
-
Adolescent school refusal and academic self-efficacy: A latent profile and regression analysis
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 10, pp. 4041-4056
-
Diferencias en ansiedad escolar en función de altas y bajas puntuaciones del factor II del SRAS-R
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 227-235
-
Empleando análisis de perfiles y curvas ROC para examinar la relación entre el perfeccionismo y la autoeficacia académica en estudiantes de Educación Secundaria
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 139-146
-
Psychometric properties of the Spanish version of the questionnaire assessing reasons for school non-attendance
Journal of Education and e-Learning Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 688-697
-
Revisión comparada de los protocolos de actuación para combatir el absentismo en España
Revista española de educación comparada, Núm. 45, pp. 268-300
2023
-
El conocimiento del profesorado sobre el Trastorno del Espectro Autista: Teacher’s knowledge about the Autism Spectrum Disorder
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-28
2022
-
Diferencias entre el alumnado de primer y último curso del Grado de Maestro en procrastinación
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 262
-
La procrastinación en educación superior y el impacto de la vida laboral
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 263