PEDRO
ALBARRAN PEREZ
PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Publicaciones (42) Publicaciones de PEDRO ALBARRAN PEREZ
2022
-
On the identification of the effect of education on health: a comment on Fonseca et al. (2020)
SERIEs : Journal of the Spanish Economic Association, Vol. 13, Núm. 4, pp. 649-661
-
The psychological effect of a math signal
Economics of Education Review, Vol. 86
2021
-
A multimodal approach for regional GDP prediction using social media activity and historical information
Applied Soft Computing, Vol. 111
-
Estudio sobre el efecto del covid-19 en los resultados académicos del curso 019/20 de los estudiantes de la Universidad de Alicante (segundo semestre)
Rued@: Universidad, Ética y Derechos, Núm. 6, pp. 7-30
2020
-
Education and adult health: Is there a causal effect?
Social Science and Medicine, Vol. 249
2019
-
Diferencias entre distintos sistemas de evaluación continua y su relación con la calificación final: Diferencias por género, nivel socio-económico y conocimientos iniciales
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1639
-
Estimation of Dynamic Nonlinear Random Effects Models with Unbalanced Panels
Oxford Bulletin of Economics and Statistics, Vol. 81, Núm. 6, pp. 1424-1441
-
GMM estimation from incomplete and rotating panels
Annals of Economics and Statistics, pp. 5-42
2018
-
Relación entre las calificaciones en la evaluación continua y en el examen final: Diferencias por género, nivel socio-económico y conocimientos iniciales (código 4137)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1955-1974
2017
-
ARE MIGRANTS MORE PRODUCTIVE THAN STAYERS? SOME EVIDENCE FROM A SET OF HIGHLY PRODUCTIVE ACADEMIC ECONOMISTS
Economic Inquiry, Vol. 55, Núm. 3, pp. 1308-1323
-
Geographic mobility and research productivity in a selection of top world economics departments
Scientometrics, Vol. 111, Núm. 1, pp. 241-265
-
Relación entre las calificaciones en la evaluación continua y en el examen final y diferencias de género
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2153-2168
-
Schooling and adult health: can education overcome bad early-life conditions?
Working papers = Documentos de trabajo: Serie AD
-
The Herrero-Villar approach to citation impact
Journal of Informetrics, Vol. 11, Núm. 2, pp. 625-640
2016
-
A comparison of average-based, percentile rank, and other citation impact indicators
21ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE AND TECHNOLOGY INDICATORS (STI 2016)
2015
-
Differences in citation impact across countries
Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 66, Núm. 3, pp. 512-525
2013
-
DIFFERENCES IN CITATION IMPACT ACROSS COUNTRIES
14TH INTERNATIONAL SOCIETY OF SCIENTOMETRICS AND INFORMETRICS CONFERENCE (ISSI)
-
Differences in citation impact across countries
Proceedings of ISSI 2013 - 14th International Society of Scientometrics and Informetrics Conference
-
Domestic transport infrastructure and firms' export market participation
Small Business Economics, Vol. 40, Núm. 4, pp. 879-898