LAURA
RIENDA GARCÍA
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
DIEGO FRANCISCO
QUER RAMON
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con DIEGO FRANCISCO QUER RAMON (47)
2021
-
Distance factors and establishment mode choice of emerging-market multinationals: The moderating effect of administrative distance
European Management Review, Vol. 18, Núm. 4, pp. 460-475
2020
-
Establishment mode choice by Chinese firms in Latin America: The role of host country-specific experience and government official visits
Thunderbird International Business Review, Vol. 62, Núm. 1, pp. 49-63
-
FDI drivers and establishment mode choice of emerging-market MNEs: The role of state ownership
European Journal of International Management, Vol. 14, Núm. 1, pp. 144-172
-
Family involvement and Spanish hotel chains’ entry modes abroad
Current Issues in Tourism, Vol. 23, Núm. 11, pp. 1375-1393
-
The influence of family character on the choice of foreign market entry mode: an analysis of Spanish hotel chains
European Research on Management and Business Economics, Vol. 26, Núm. 1, pp. 40-44
2019
-
Chinese investments in Latin America: An analysis of host country determinants
Journal of evolutionary studies in business, Vol. 4, Núm. 2, pp. 45-67
-
Family businesses from emerging markets and choice of entry mode abroad: insights from Indian firms
Asian Business and Management, Vol. 18, Núm. 1, pp. 6-30
-
Greenfield investments or acquisitions? The influence of distance on emerging-market multinationals
Management Decision, Vol. 57, Núm. 5, pp. 1223-1236
-
Host country experience, institutional distance and location choice of Chinese MNEs: The moderating effect of government official visits
Cross Cultural and Strategic Management, Vol. 26, Núm. 1, pp. 24-45
2018
-
Carácter familiar y elección del modo de entrada en la internacionalización de las cadenas hoteleras españolas
Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería
-
Institutional distance, establishment mode choice and international experience: the case of Indian MNCs
Journal of Asia Business Studies, Vol. 12, Núm. 1, pp. 60-80
-
Propiedad familiar y cadenas hoteleras españolas: Análisis de su expansión a través de la internacionalización
UCJC Business & Society Review, Núm. 59, pp. 40-75
-
The influence of political risk, inertia and imitative behavior on the location choice of Chinese multinational enterprises: Does state ownership matter?
International Journal of Emerging Markets, Vol. 13, Núm. 3, pp. 518-535
2017
-
Chapter 10: Institutional distance and location choice: New empirical evidence from emerging-market MNEs
Progress in International Business Research (Emerald Group Publishing Ltd.), pp. 225-237
-
Chinese multinationals in Spain: determinants of establishment mode choice
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 17, Núm. 2, pp. 15-36
-
Cultural distance, political risk and location decisions of emerging-market multinationals: a comparison between Chinese and Indian firms
Journal of the Asia Pacific Economy, Vol. 22, Núm. 4, pp. 587-603
2016
-
Dirección Estratégica y Diseño Organizativo
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1024-1033
-
Dirección Estratégica y Diseño Organizativo. Curso Académico: 2014-2015
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1189-1195
-
Percepción de los estudiantes del grado en ADE sobre la ética y responsabilidad social corporativa y su influencia en la ventaja competitiva de las empresas
XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: investigación, innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares
2015
-
Decision-specific experience and imitative behaviour in foreign ownership structure decisions: Evidence from large chinese firms
China: An International Journal, Vol. 13, Núm. 3, pp. 190-206