Publicaciones en las que colabora con ALICIA NAVARRO SEMPERE (22)

2022

  1. Educational Gamification in the Cell Biology Laboratory

    International Journal of Morphology, Vol. 40, Núm. 6, pp. 1426-1433

  2. Juegos y aprendizaje en el laboratorio

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1769-1770

  3. Occurrence of Volcanogenic Inorganic Mercury in Wild Mice Spinal Cord: Potential Health Implications

    Biological Trace Element Research, Vol. 200, Núm. 6, pp. 2838-2847

2021

  1. Chronic exposure to volcanic gaseous elemental mercury: using wild Mus musculus to unveil its uptake and fate

    Environmental Geochemistry and Health, Vol. 43, Núm. 11, pp. 4863-4867

  2. El aprendizaje colaborativo en biología a través de las redes sociales

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1911-1916

  3. First record on mercury accumulation in mice brain living in active volcanic environments: a cytochemical approach

    Environmental Geochemistry and Health, Vol. 43, Núm. 1, pp. 171-183

  4. Reactive astrogliosis in the dentate gyrus of mice exposed to active volcanic environments

    Journal of Toxicology and Environmental Health - Part A: Current Issues, Vol. 84, Núm. 5, pp. 213-226

  5. Students' views about using whatsapp for learning histology during covid-19

    International Journal of Morphology, Vol. 39, Núm. 3, pp. 692-697

  6. The Health Hazards of Volcanoes: First Evidence of Neuroinflammation in the Hippocampus of Mice Exposed to Active Volcanic Surroundings

    Mediators of Inflammation, Vol. 2021

2020

  1. A comparative ultrastructural study of the pecten oculi in adult, juvenile, and nestling yellow-legged gulls, Larus michahellis (Naumann, 1840)

    Veterinary Ophthalmology, Vol. 23, Núm. 1, pp. 113-122

  2. INCORPORATING THE GENDER PERSPECTIVE IN A CELL BIOLOGY COURSE

    14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020)

  3. ¿Cómo Motivar A La Generación Z? Instagramers en Biología Celular

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 169-176

2019

  1. Students’ Views on Difficulties in Learning Histology

    Anatomical Sciences Education, Vol. 12, Núm. 5, pp. 541-549

2018

  1. Análisis comparativo de la topografía de las células ganglionares de la retina y ecología del comportamiento en marsupiales australianos

    International Journal of Morphology, Vol. 36, Núm. 1, pp. 248-257

  2. Análisis de las dificultades en el aprendizaje de la Histología

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1975-1981

  3. DO THE HISTOLOGICAL DRAWINGS IMPROVE THE IDENTIFICATION OF THE TISSUES?

    EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES

  4. Do the histological drawings improve the identification of the tissues?

    Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings

  5. Light microscopy study of the retina of the Yellow-legged Gull, Larus michahellis, and the relationship between environment and behaviour

    Avian Biology Research, Vol. 11, Núm. 4, pp. 231-237

2017

  1. Estrategias para la mejora de la didáctica de los contenidos de Histología Humana en el Grado de Enfermería

    XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes