SERGIO
SORIANO UBEDA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
JUAN ENRIQUE
MARTINEZ-PINNA LOPEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con JUAN ENRIQUE MARTINEZ-PINNA LOPEZ (10)
2021
-
Bisphenol-S and Bisphenol-F alter mouse pancreatic β-cell ion channel expression and activity and insulin release through an estrogen receptor ERβ mediated pathway
Chemosphere, Vol. 265
-
Physiology of pancreatic β-cells: Ion channels and molecular mechanisms implicated in stimulus-secretion coupling
International Review of Cell and Molecular Biology (Elsevier Inc.), pp. 287-323
2019
-
Bisphenol A Regulates Sodium Ramp Currents in Mouse Dorsal Root Ganglion Neurons and Increases Nociception
Scientific Reports, Vol. 9, Núm. 1
-
Oestrogen receptor β mediates the actions of bisphenol-A on ion channel expression in mouse pancreatic beta cells
Diabetologia, Vol. 62, Núm. 9, pp. 1667-1680
2018
-
38. Enseñar preguntando: Una adaptación del método socrático en la enseñanza de Fisiología a estudiantes universitarios
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Ediciones Octaedro), pp. 375-384
-
A calcium-dependent chloride current increases repetitive firing in mouse sympathetic neurons
Frontiers in Physiology, Vol. 9, Núm. MAY
-
Extranuclear-initiated estrogenic actions of endocrine disrupting chemicals: Is there toxicology beyond paracelsus?
Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, Vol. 176, pp. 16-22
2016
-
Effects of Bisphenol A on ion channels: Experimental evidence and molecular mechanisms
Steroids, Vol. 111, pp. 12-20
2015
-
Red Scliped: Evaluación del uso de tableros de selección de contenidos online en la docencia de Fisiología Animal I
Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2178-2195
2013
-
Red Scliped: Curación De Contenidos Online Para Facilitar El Aprendizaje Autónomo De Fisiología Animal-1
La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2360-2376