GUSTAVO
CANDELA ROMERO
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publicacions (30) Publicacions de GUSTAVO CANDELA ROMERO Veure dades d'investigació referenciades.
2024
-
A Systematic Review of Wikidata in GLAM Institutions: a Labs Approach
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2023
-
A benchmark of Spanish language datasets for computationally driven research
Journal of Information Science, Vol. 49, Núm. 6, pp. 1451-1461
-
A checklist to publish collections as data in GLAM institutions
Global Knowledge, Memory and Communication
-
An Ontological Approach for Unlocking the Colonial Archive
Journal on Computing and Cultural Heritage, Vol. 16, Núm. 4
-
An approach to assess the quality of Jupyter projects published by GLAM institutions
Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 74, Núm. 13, pp. 1550-1564
-
An automatic data quality approach to assess semantic data from cultural heritage institutions
Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 74, Núm. 7, pp. 866-878
-
Towards a semantic approach in GLAM Labs: The case of the Data Foundry at the National Library of Scotland
Journal of Information Science
2022
-
Discovering emerging topics in textual corpora of galleries, libraries, archives, and museums institutions
Journal of the Association for Information Science and Technology, Vol. 73, Núm. 6, pp. 820-833
-
Evaluating the quality of linked open data in digital libraries
Journal of Information Science, Vol. 48, Núm. 1, pp. 21-43
-
Propuesta de un método ágil para el diseño de prácticas tematizadas en la Educación Superior
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1773-1774
-
Reusing digital collections from GLAM institutions
Journal of Information Science, Vol. 48, Núm. 2, pp. 251-267
2021
-
A Shape Expression approach for assessing the quality of Linked Open Data in libraries
Semantic Web, Vol. 14, Núm. 2, pp. 159-179
-
Reforzar el aprendizaje a través de la experiencia basada en los GLAM Labs
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3501-3508
2020
-
Acción educativa transversal entre grado de ingeniería multimedia y máster en Ciberseguridad para la mejora de competencias en ciberseguridad
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 161-168
-
Adding value to Linked Open Data using a multidimensional model approach based on the RDF Data Cube vocabulary
Computer Standards and Interfaces, Vol. 68
-
An ontology-based framework for publishing and exploiting linked open data: A use case on water resources management
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 3
-
Evaluator of objective tests through a chatbot
EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 6th-7th, 2020, Online)
-
Open a GLAM Lab
Servicio de Publicaciones
-
Test-Bots: aplicación de chatbots en evaluación de pruebas objetivas
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 769-774
-
Utilización de la metodología ABP para conseguir una mejor adecuación de los complementos formativos en el máster de Desarrollo de Aplicaciones y Servicios Web
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 775-780