Publicaciones (148) Publicaciones de FRANCISCO JOSE MAS RUIZ

2023

  1. Quality of an experience good: the interaction of price and advertising as a determining factor

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 34, Núm. 7-8, pp. 807-826

2022

  1. Global and local corporate social responsibility: a study of foreign entry mode choice in Spanish quoted firms

    Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 35, Núm. 1, pp. 59-79

  2. The effect of movie and television placements

    Tourism Management, Vol. 91

2020

  1. ¿Battle Royale a nivel de producto? el papel de la rivalidad en la longevidad comercial

    III Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas: actas, Sevilla, 26 y 27 de noviembre de 2020

2019

  1. Competition in the Spanish domestic airline sector: Market deregulation, switching costs and route cost behaviour

    Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 32, Núm. 2, pp. 282-302

  2. La gamificación como herramienta de motivación, aprendizaje y evaluación en el ámbito de la empresa y el marketing

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1579

2018

  1. Estrategias de mejora en la elaboración y evaluación de los TFGs en el área Marketing: La rúbrica como herramienta de auditoría (Cod. 4013)

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 185-204

  2. Firm reputation, advertising investment, and price premium: The role of collective brand membership in high-quality wines

    Agribusiness, Vol. 34, Núm. 2, pp. 351-362

  3. Strategic group influence on entry mode choices in foreign markets

    International Business Review, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1259-1269

2017

  1. Docencia en inglés en estudios de grado de la Facultad de Económicas y Empresariales de la UA

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 420-437

  2. How Strategic Groups Act Competitively Within and Across Markets

    Managerial and Decision Economics, Vol. 38, Núm. 7, pp. 1017-1032

  3. The effects of price promotion on relative virtue and vice food products

    International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 20, Núm. 5, pp. 637-654

2016

  1. Efecto del perfil y dedicación de los docentes sobre la satisfacción y calidad percibida del alumnado de Investigación Comercial

    Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 603-618

  2. Spanish domestic airline market structure and incumbent cost response to market entry: Direction and magnitude of response

    Journal of Transport Economics and Policy, Vol. 50, Núm. 3, pp. 223-244

  3. Temas de investigación comercial

    Editorial Club Universitario (ECU)

  4. The effect of collective brand on advertising productivity

    British Food Journal, Vol. 118, Núm. 10, pp. 2475-2490