IRENE
MIRA NAVARRO
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publicaciones (44) Publicaciones de IRENE MIRA NAVARRO
2024
-
La presència de l'altre en la literatura juvenil catalana: un estudi de catàlegs editorials
Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 536-548
2023
-
Aproximació crítica a les lectures d’aula i aprofitament didàctic de l’anàlisi dels prejudicis racistes en els textos literaris
Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 421-434
-
Els estudis de l’espacialitat: la concepció geogràfica per a l’anàlisi literària
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Introducció: La mirada com a productora d'esdeveniments i els estudis de l'afecte
Mirades afectives sobre la cultura catalana contemporània (Edizioni Ca’ Foscari), pp. 3-14
-
Mirades afectives sobre la cultura catalana contemporània
coord.
Edizioni Ca’ Foscari
-
Obra completa X: Mural del País Valencià (Llibres IX-XIV)
ed. lit.
Tres i Quatre - 3 i 4
2022
-
Antoni Isarch, «El batec de l’època. Domènec Guansé i el periodisme (1918- 1936)», Tarragona, Publicacions URV, 2021, 181 p.
Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 72, pp. 285-287
-
Entre la ruptura i el retorn: una lectura del malestar en Primavera, estiu, etcètera, de Marta Rojals
Cultura en transició: estudis culturals a la catalanística (Shaker Verlag), pp. 37-49
-
Genealogies afectives: el naixement de la filla i la mort de la mare en la poesia actual
Bulletin of Contemporary Hispanic Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 61-78
-
Identitats culturals contemporànies: el cas català
coord.
Reichenberger
-
La felicitat d’alterar les normes: perifèria urbana i sexualitat proscrita en la poesia estellesiana
Identitats culturals contemporànies: el cas català (Reichenberger)
-
La percepció de la identitat sexual, de gènere i de raça en l’alumnat universitari a través de la lectura literària
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1799-1801
-
Prejudicis racistes en les lectures d’aula. La selecció d’obres literàries des d’una perspectiva crítica
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
2021
-
Apunts per a una lectura de la poètica de la resistència en Carmelina Sánchez-Cutillas i Vicent Andrés Estellés
Scripta: revista internacional de literatura i cultura medieval i moderna, Núm. 17, pp. 506-521
-
La condició errant: una lectura nòmada de «Fugir era el més bell que teníem», de Marta Marín-Dòmine
Literatura catalana contemporània: transformacions, imitacions i altres formes de reescriptura
-
La cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 295-304
-
La influència de la cultura juvenil en la confecció d’un cànon literari alternatiu
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2197-2204
-
La negociació de la identitat en l'obra poètica de Carmelina Sánchez-Cutillas
Des de les fronteres del silenci: aproximació crítica a l'obra de Carmelina Sánchez-Cutillas (Acadèmia Valenciana de la Llengua), pp. 247-251
-
La poètica dels espais en Vicent Andrés Estellés
Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana
2020
-
Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 580-592