Publicaciones (44) Publicaciones de IRENE MIRA NAVARRO

2024

  1. La presència de l'altre en la literatura juvenil catalana: un estudi de catàlegs editorials

    Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 536-548

2023

  1. Aproximació crítica a les lectures d’aula i aprofitament didàctic de l’anàlisi dels prejudicis racistes en els textos literaris

    Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 421-434

  2. Els estudis de l’espacialitat: la concepció geogràfica per a l’anàlisi literària

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  3. Introducció: La mirada com a productora d'esdeveniments i els estudis de l'afecte

    Mirades afectives sobre la cultura catalana contemporània (Edizioni Ca’ Foscari), pp. 3-14

  4. Mirades afectives sobre la cultura catalana contemporània coord.

    Edizioni Ca’ Foscari

  5. Obra completa X: Mural del País Valencià (Llibres IX-XIV) ed. lit.

    Tres i Quatre - 3 i 4

2022

  1. Antoni Isarch, «El batec de l’època. Domènec Guansé i el periodisme (1918- 1936)», Tarragona, Publicacions URV, 2021, 181 p.

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 72, pp. 285-287

  2. Entre la ruptura i el retorn: una lectura del malestar en Primavera, estiu, etcètera, de Marta Rojals

    Cultura en transició: estudis culturals a la catalanística (Shaker Verlag), pp. 37-49

  3. Genealogies afectives: el naixement de la filla i la mort de la mare en la poesia actual

    Bulletin of Contemporary Hispanic Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 61-78

  4. Identitats culturals contemporànies: el cas català coord.

    Reichenberger

  5. La felicitat d’alterar les normes: perifèria urbana i sexualitat proscrita en la poesia estellesiana

    Identitats culturals contemporànies: el cas català (Reichenberger)

  6. La percepció de la identitat sexual, de gènere i de raça en l’alumnat universitari a través de la lectura literària

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1799-1801

  7. Prejudicis racistes en les lectures d’aula. La selecció d’obres literàries des d’una perspectiva crítica

    Actas - I International Congress: Education and Knowledge

2021

  1. Apunts per a una lectura de la poètica de la resistència en Carmelina Sánchez-Cutillas i Vicent Andrés Estellés

    Scripta: revista internacional de literatura i cultura medieval i moderna, Núm. 17, pp. 506-521

  2. La condició errant: una lectura nòmada de «Fugir era el més bell que teníem», de Marta Marín-Dòmine

    Literatura catalana contemporània: transformacions, imitacions i altres formes de reescriptura

  3. La cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 295-304

  4. La influència de la cultura juvenil en la confecció d’un cànon literari alternatiu

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2197-2204

  5. La negociació de la identitat en l'obra poètica de Carmelina Sánchez-Cutillas

    Des de les fronteres del silenci: aproximació crítica a l'obra de Carmelina Sánchez-Cutillas (Acadèmia Valenciana de la Llengua), pp. 247-251

  6. La poètica dels espais en Vicent Andrés Estellés

    Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

2020

  1. Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 580-592