Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)
GIDU-EDUTIC/IN
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Sevilla (31)
2024
-
Adoption of the Internet of Things in higher education: opportunities and challenges
Interactive Technology and Smart Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 292-307
-
Extended Reality as an Educational Resource in the Primary School Classroom: An Interview of Drawbacks and Opportunities
Computers, Vol. 13, Núm. 2
-
Fostering Motivation: Exploring the Impact of ICTs on the Learning of Students with Autism
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Influencia de las TIC en el desempeño escolar de estudiantes con TEA
Estrategias y Prácticas Innovadoras para la transformación Pedagógica (Dykinson), pp. 9-19
-
Mapeo de las corrientes de investigación sobre Chat GPT aplicadas a la educación
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 16, pp. 140-156
2023
-
A Model to Measure University Students’ Learning Efficacy and Satisfaction During the COVID-19 Pandemic
Croatian Journal of Education, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1191-1223
-
Accesibilidad en las instituciones de Educación Superior
Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 25-34
-
Impact of the Implementation of ChatGPT in Education: A Systematic Review
Computers, Vol. 12, Núm. 8
-
La formación profesional acelerada durante el franquismo (1955-1970)
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Recursos tecnológicos emergentes para los estudiantes de Educación Especial
Innovación y experiencias didácticas en el aprendizaje (Dykinson), pp. 27-41
2022
-
Autonomy, Motivation, and Digital Pedagogy Are Key Factors in the Perceptions of Spanish Higher-Education Students toward Online Learning during the COVID-19 Pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 2
-
Design of a Methodological Intervention for Developing Respect, Inclusion and Equality in Physical Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 1
-
Influence of Computer Knowledge and Level of Education on Spanish Citizens’ Propensity to Use E-Commerce
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 6, pp. 1376-1392
-
La Calidad de la Docencia Online en la Educación Superior: Un Nuevo Enfoque para su Medición
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 20, Núm. 3, pp. 81-100
-
La formación profesional obrera durante las dictaduras primorriverista y franquista: la gran olvidada del relato histórico
Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de Historia de la Educación SEDHE
-
Recursos de Internet para el desarrollo sostenible de la diversidad funcional en la sociedad digital
Aprendizaje y formación experiencial (Dykinson), pp. 65-80
-
The Use of Mixed, Augmented and Virtual Reality in History of Art Teaching: A Case Study
Applied System Innovation, Vol. 5, Núm. 3
2021
-
Competencia digital docente y discapacidad en la universidad.
Innovación universitaria: reformulaciones en la nueva educación (Octaedro), pp. 103-118
-
Digital teaching competence in higher education: A systematic review
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
Financial management for decision-making in higher education institutions: Research trends
Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 26, Núm. 95, pp. 705-722