Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN)
GIDU-EDUTIC/IN
Universidad de Atacama
Copiapó, ChilePublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Atacama (21)
2024
-
Influential factors for a secure perception of accounting management with blockchain technology
Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, Vol. 10, Núm. 2
2023
-
Consecuencias de la pandemia en escenarios educativos desde la visión de los estudiantes universitarios
Reflexiones y experiencias pedagógicas en los procesos de enseñanza y aprendizaje (Dykinson), pp. 11-22
-
Crisis creativa y conocimiento interdisciplinar en estudiantes universitarios de Chile
Prácticas pedagógicas durante la pandemia (Dykinson), pp. 13-26
-
Percepciones de los estudiantes sobre las tecnologías en el ámbito socio-educativo y servicios sociales
Estudios e investigaciones innovadoras en educación (Dykinson), pp. 11-26
2022
-
Life Satisfaction and Academic Engagement in Chileans Undergraduate Students of the University of Atacama
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 24
2021
-
Blockchain technology for secure accounting management: Research trends analysis
Mathematics, Vol. 9, Núm. 14
-
Digital competence analysis of university students using latent classes
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 8
-
Innovative university practice with digital concept maps
Accessibility of vulnerability Groups: from ICTS to Emotions (Dykinson), pp. 11-24
-
International innovative experience: perspective on COVID-19 and education
Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives (Dykinson), pp. 9-21
-
Nuevos entornos masivos de aprendizaje desde la mirada del futuro profesional de la educación social
Educación e igualdad de oportunidades (Dykinson), pp. 11-20
-
PROYECTO DIFPRORE: Análisis de las dificultades, propuestas y retos educativos ante el COVID-19
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 15, pp. 17-34
2020
-
Anxiety about the risk of death of their patients in health professionals in spain: Analysis at the peak of the covid-19 pandemic
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-16
-
Digital education and artistic-visual learning in flexible university environments: Research analysis
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-20
-
Financial Technology: Review of trends, approaches and management
Mathematics, Vol. 8, Núm. 6
-
IoT technology applications-based smart cities: Research analysis
Electronics (Switzerland), Vol. 9, Núm. 8, pp. 1-36
-
Managing ICT for sustainable education: Research analysis in the context of higher education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 19
-
Measurement of the MOOC phenomenon by pre-service teachers: A descriptive case study
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 9, pp. 1-16
-
Realidad Aumentada (RA) y Procesos Didácticos en la Universidad: Estudio Descriptivo de Nuevas Aplicaciones para el Desarrollo de Competencias Digitales
Psychology, Society & Education, Vol. 12, Núm. 3, pp. 275-290
-
Remote sensing applied in forest management to optimize ecosystem services: Advances in research
Forests, Vol. 11, Núm. 9
-
Socio-educational impact of augmented reality (AR) in sustainable learning ecologies: A semantic modeling approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14