Observatorio Sociológico de la Educación (OBSOEDU)
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (12)
2024
-
Could ORCID play a key role in meta-research? Discussing new analytical possibilities to study the dynamics of science and scientists
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 215-234
-
Tackling gender disparities in energy research: a diagnostic tool for equality in research centres
Energy, Sustainability and Society, Vol. 14, Núm. 1
-
The state-of-the-art of research on science research careers
Handbook of Meta-Research (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 293-308
-
Toward institutionalization of responsible research and innovation: insights from case studies of technological centers in Spain
Journal of Responsible Innovation, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Experimental governance in ‘trapped’ regions? What can and cannot be done in Europe’s periphery
Ekonomiaz: Revista vasca de economía, Núm. 104, pp. 36-55
-
GENDER: AN INVISIBLE COMPETENCE IN PROJECT MANAGEMENT
Proceedings from the International Congress on Project Management and Engineering
-
Los programas de enriquecimiento como estrategia para mejorar el bienestar del alumnado que presenta alta capacidad: formación del profesorado.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
2022
-
Adapting RRI public engagement indicators to the Spanish scientific and innovation context: a participatory methodology based on AHP and content analysis
Central European Journal of Operations Research, Vol. 30, Núm. 4, pp. 1483-1512
-
La docencia universitaria en tiempos de pandemia: perspectiva desde el personal docente y el alumnado
La COVID-19 llega a las aulas (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 247-265
-
¿Se puede usar Instagram como herramienta para la comprensión de conceptos estadísticos en las ciencias sociales?
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
2021
-
Sociedad rural y mujer a través de la mirada de Rafael Azuar Carmen. Una aproximación sociológica
Revista del Vinalopó, Núm. 24, pp. 79-86
2020
-
Educar en época de confinamiento: la tarea de renovar un mundo común
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 13, Núm. 2, pp. 92-104