Actividades de evaluación coherentes con una propuesta de enseñanza de la Física y la Química como investigaciónactividades de autorregulación e interregulación
- M. Alonso Sánchez 1
- D. Gil Pérez 2
- J. Martínez Torregrosa 1
-
1
Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana
info
Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana
Valencia, España
-
2
Universitat de València
info
ISSN: 0326-7091
Año de publicación: 1995
Volumen: 8
Número: 2
Páginas: 5-20
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista de enseñanza de la física
Resumen
Researcilers in Science Education ha ve recent(r cfaimed the necesity of clmnges in assessment practice in order to be colterent with a constmcfivist view o.f science teaclting. Facing this clmffenge, we hove developed and tested a new assessment pro posa! in Physics and Cltemist/)'. lfere we refer to m1 aspect 1/wt can be Vel}' useful for teaclters: ilow to design new assessment activities adecuare to the con:Structivist orientarían. A great number of transformations of ordinmy assessmenf activities into altemative ones are slwwed. Suc/1 new activities fl)' to cm¡fribute to tl!e improvement of meaningfitl Physics and 01emistry leaming.