Actividades de evaluación coherentes con una propuesta de enseñanza de la Física y la Química como investigaciónactividades de autorregulación e interregulación

  1. M. Alonso Sánchez 1
  2. D. Gil Pérez 2
  3. J. Martínez Torregrosa 1
  1. 1 Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana
    info

    Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Valenciana

    Valencia, España

  2. 2 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revue:
Revista de enseñanza de la física

ISSN: 0326-7091

Année de publication: 1995

Volumen: 8

Número: 2

Pages: 5-20

Type: Article

D'autres publications dans: Revista de enseñanza de la física

Résumé

Researcilers in Science Education ha ve recent(r cfaimed the necesity of clmnges in assessment practice in order to be colterent with a constmcfivist view o.f science teaclting. Facing this clmffenge, we hove developed and tested a new assessment pro posa! in Physics and Cltemist/)'. lfere we refer to m1 aspect 1/wt can be Vel}' useful for teaclters: ilow to design new assessment activities adecuare to the con:Structivist orientarían. A great number of transformations of ordinmy assessmenf activities into altemative ones are slwwed. Suc/1 new activities fl)' to cm¡fribute to tl!e improvement of meaningfitl Physics and 01emistry leaming.