La geolocalización en Twitter como herramienta de análisis del impacto de la innovación en el País Vasco

  1. María Núñez-Romero 1
  2. Leticia Serrano Estrada 1
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Revista:
Ekonomiaz: Revista vasca de economía

ISSN: 0213-3865

Any de publicació: 2020

Títol de l'exemplar: Los grandes retos de la economía digital. Una mirada global y sectorial

Número: 98

Pàgines: 126-149

Tipus: Article

Altres publicacions en: Ekonomiaz: Revista vasca de economía

Resum

The aim of the paper is to assess the impact of innovation in the Basque Autonomous Community region in Spain through geolocated social networks data. In order to achieve this goal a method is proposed in which geolocated data from Twitter are collected and the textual content is analysed focusing on the presence of the word «innovation» and other associated terms. The geographical distribution of tweets related to innovation suggests the presence of innovative poles in the case study area. These findings contrasted to other variables provide a better understanding of the economic impact of these innovative poles.

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