Tractament integrat de la llengua i la literatura en una zona castellanoparlant

  1. Bernat López i Gisbert 1
  2. Rafael Medina Martínez 1
  1. 1 IES La Torreta
Revista:
Ítaca: Revista de Filología

ISSN: 2172-5500

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: Dossier: L’ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes

Número: 6

Páginas: 125-143

Tipo: Artículo

DOI: 10.14198/ITACA2015.6.08 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRUA editor

Otras publicaciones en: Ítaca: Revista de Filología

Resumen

Davant la problemàtica que l’ensenyament del valencià té a localitats de parla castellana, aquest article aplica el tractament integrat de la llengua i la literatura en la localitat de parla castellana d’Elda (l’Alt Vinalopó). Els professors-autors arriben a la conclusió que aprendre una llengua significa aprendre a comunicar-se en eixa llengua. Així doncs, en l’article els autors enumeren i expliquen una sèrie de mesures que han desenvolupat en el seu institut per a obtenir un ensenyament basat en l’enfocament comunicatiu; amb el propòsit de «entendre i fer-se entendre amb fluïdesa».