Multimodal digital tools and EFL audio-visual comprehensionstudents’ attitudes towards vodcasts

  1. Natalia Norte Fernández-Pacheco
Revista:
Language Value

ISSN: 1989-7103

Any de publicació: 2016

Volum: 8

Volum: 1

Pàgines: 49-76

Tipus: Article

DOI: 10.6035/LANGUAGEV.2016.8.4 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Altres publicacions en: Language Value

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Resum

L’aparició de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) ha contribuït al desenvolupament dels nostres materials docents en l’ensenyament d’idiomes que se centren en una perspectiva multimodal (Jewitt, 2009; Kress i Leeuwen, 2001). Les eines digitals multimodals, com ara els videocast, reuneixen diverses modalitats de comunicació, que podrien millorar la comprensió audiovisual dels estudiants d’una llengua estrangera. El present article aborda un estudi sobre l’actitud de 40 estudiants espanyoles amb un nivell B2, d’entre 14 i 19 anys, cap a l’ús de videocast en comparació amb pistes d’àudio en l’aprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera. Després de la visualització de dos videocast del British Council, es va recopilar informació relacionada amb l’actitud dels estudiants mitjançant qüestionaris. Els resultats obtinguts van demostrar actituds positives cap als videocast pel que fa a la seva qualitat, duració, entreteniment i comprensió.