El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didàctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària
- Eduard Baile López
- Natalia Contreras-Llave
- José Pablo Gallo León
- Francisco Javier Ortiz Hernández
- Daniel Pérez Martín 1
- Pilar Pomares Puig
- Víctor Manuel Sanchis Amat
- Rocío Serna Rodrigo
- Guillermo Soler-Quílez
-
1
Universitat d'Alacant
info
- Roig-Vila, Rosabel (dir.)
- Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
- Lledó Carreres, Asunción (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-15746-4
Any de publicació: 2019
Pàgines: 1227
Tipus: Capítol de llibre
Resum
Davant el desinterés lector generalitzat entre l’alumnat, a la qual cosa cal afegir les dificultats pel que fa a la interpretació crítica dels textos, en aquesta xarxa hem volgut implementar una experiència basada en el concepte de club de lectura com a eina per a tractar de regirar aquesta situació a partir, fonamentalment, de dos factors: d’una banda, la tria de còmics per a comprovar si una major varietat multimodal serveix com a eix motivador; d’una altra, el vessant socialitzador per a reforçar l’intercanvi d’idees. En aquest marc, òbviament, el docent hi juga un paper fonamental com a mediador, per la qual cosa hi hem pretés que l’experiència esdevinguera una plataforma per a l’establiment de criteris de conformació d’un cànon didàctic del còmic.