El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didàctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària

  1. Eduard Baile López
  2. Natalia Contreras-Llave
  3. José Pablo Gallo León
  4. Francisco Javier Ortiz Hernández
  5. Daniel Pérez Martín 1
  6. Pilar Pomares Puig
  7. Víctor Manuel Sanchis Amat
  8. Rocío Serna Rodrigo
  9. Guillermo Soler-Quílez
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Llibre:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19
  1. Roig-Vila, Rosabel (dir.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Lledó Carreres, Asunción (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-15746-4

Any de publicació: 2019

Pàgines: 1227

Tipus: Capítol de llibre

Resum

Davant el desinterés lector generalitzat entre l’alumnat, a la qual cosa cal afegir les dificultats pel que fa a la interpretació crítica dels textos, en aquesta xarxa hem volgut implementar una experiència basada en el concepte de club de lectura com a eina per a tractar de regirar aquesta situació a partir, fonamentalment, de dos factors: d’una banda, la tria de còmics per a comprovar si una major varietat multimodal serveix com a eix motivador; d’una altra, el vessant socialitzador per a reforçar l’intercanvi d’idees. En aquest marc, òbviament, el docent hi juga un paper fonamental com a mediador, per la qual cosa hi hem pretés que l’experiència esdevinguera una plataforma per a l’establiment de criteris de conformació d’un cànon didàctic del còmic.