EdpuzzleUn recurso para el Flipped Classroom

  1. José Aurelio Pina Romero
Libro:
XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana: Innovació i tecnologia en educació matemàtica

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-14773-1

Año de publicación: 2019

Páginas: 55-61

Congreso: Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana (13. 2019. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

La societat actual ha experimentat l’avanç de les noves tecnologies; en entorns educatius existeixen ferramentes digitals que han desenvolupat noves necessitats educatives, i que porta a utilitzar altres metodologies d’aprenentatge centrades en l’alumne. Una d’aquetes metodologies s’anomena Flippel Classroom (Classe invertida), que combina la instrucció directa amb aprenentatge actiu basat en teories constructivistes. Així la instrucció directa es produeix mitjançant vídeo lliçons que l’alumne visualitza a casa, i que permet, a classe, realitzar activitats en grups amb el professor de guia i millorar l’atenció personalitzada als alumnes. Doncs, en aquesta taller, treballarem amb una ferramenta (Edpuzzle) que permet desenvolupar aquesta metodologia.