Experiències de treball per projectesInterdisciplinarietat i cooperació per a un aprenentatge significatiu
- Catalán Salvador, Manuel
- Martínez Vargas, Jesús
- Mas Tomás, P.
- Sellés Miró, María Teresa
- Verdú Lozano, R.
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-695-2877-8
Ano de publicación: 2012
Páxinas: 2944-2958
Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (10. 2012. Alicante)
Tipo: Achega congreso
Resumo
La comunicació presenta un recull d�experiències en diferents centres educatius (infantil 0-3 anys, CEIP 3-12 anys, secundària, cicles formatius i Col·legi Rural Agrupat) que treballen sobre projectes a l�aula i al centre. L�objectiu és mostrar la validesa actual d�una metodologia d�aprenentatge més diversificada i complexa, que valora la motivació de l�alumnat i que considera el professorat com acompanyant i coordinador del procés d�aprenentatge. En el marc actual de les noves titulacions sorgides del procés de Bolonya s�hauria de reivindicar aquesta metodologia que ofereix un aprenentatge més significatiu per a l�alumnat i amb relació amb la pedagogia del context evitant la separació entre l�escola i la vida. Finalment, es pretén qüestionar el valor i utilitat de la formació inicial del professorat i el paper de la universitat com institució que ha de connectar l�aprenentatge i la realitat. Paraules clau: projectes, experiències didàctiques, escola oberta a l�entorn