Experiències de treball per projectesInterdisciplinarietat i cooperació per a un aprenentatge significatiu

  1. Catalán Salvador, Manuel
  2. Martínez Vargas, Jesús
  3. Mas Tomás, P.
  4. Sellés Miró, María Teresa
  5. Verdú Lozano, R.
Llibre:
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-2877-8

Any de publicació: 2012

Pàgines: 2944-2958

Congrés: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (10. 2012. Alicante)

Tipus: Aportació congrés

Resum

La comunicació presenta un recull d�experiències en diferents centres educatius (infantil 0-3 anys, CEIP 3-12 anys, secundària, cicles formatius i Col·legi Rural Agrupat) que treballen sobre projectes a l�aula i al centre. L�objectiu és mostrar la validesa actual d�una metodologia d�aprenentatge més diversificada i complexa, que valora la motivació de l�alumnat i que considera el professorat com acompanyant i coordinador del procés d�aprenentatge. En el marc actual de les noves titulacions sorgides del procés de Bolonya s�hauria de reivindicar aquesta metodologia que ofereix un aprenentatge més significatiu per a l�alumnat i amb relació amb la pedagogia del context evitant la separació entre l�escola i la vida. Finalment, es pretén qüestionar el valor i utilitat de la formació inicial del professorat i el paper de la universitat com institució que ha de connectar l�aprenentatge i la realitat. Paraules clau: projectes, experiències didàctiques, escola oberta a l�entorn