Tàndems lingüísticsla continuïtat a una metodologia d'eficàcia contrastada

  1. Soriano Asensio, Joan Ignasi
  2. Escandell Maestre, Dari
Libro:
XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio
  1. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  2. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-606-8636-1

Año de publicación: 2015

Páginas: 2675-2691

Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (13. 2015. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Les pràctiques dels Tàndems de llengua, orientades a la millora de la competència comunicativa oral de l�alumnat que enceta els estudis de Mestre de la Facultat d�Educació de la Universitat d�Alacant (graus d�Educació Infantil i d�Educació Primària) amb dèficits manifestos d�expressió en valencià, han resultat una metodologia d�eficiència contrastada. Plantejades cursos enrere com a proposta d�innovació docent en el marc del projecte Xarxes d�Investigació en Docència Universitària de l�ICE, l�avaluació formativa entre l�alumnat participant en l�activitat ha estat sempre força satisfactòria. S�hi constava, amb tot, un dèficit: la falta de continuïtat en assignatures d�altres cursos. En aquest article donarem a conéixer els resultats d�aquesta anhelada continuïtat més enllà del primer curs dels estudis de Mestre. La metodologia fa un gir i passa del marc prefixat dins una única assignatura (Llengua catalana I per a l�educació infantil) a la transversalitat de cursos i matèries. N�avaluarem per tant el canvi d�orientació i la repercussió en relació amb l�increment competencial d�expressió oral.