Estudio comparativo de metodologías de resolución de problemas en la mejora del rendimiento en matemáticas en estudiantes del último ciclo de educación primaria

  1. Ramos López, Milagros del Pilar
Dirigida por:
  1. Mar Rodríguez Romero Codirector/a
  2. Enrique de la Torre Fernández Codirector/a

Universidad de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 15 de julio de 2022

Tribunal:
  1. Salvador Llinares Ciscar Presidente
  2. María Cristina Naya Riveiro Secretario/a
  3. Núria Planas Raig Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 738693 DIALNET lock_openRUC editor

Resumen

Nesta investigación abordamos o ensino das matemáticas e a resolución de problemas matemáticos en quinto de Educación Primaria en dúas realidades diferentes en diversos aspectos (Piura-Perú e A Coruña-España). Na procura de coñecer in situ a situación concreta partimos dun estudo de caso múltiple, que nos permite estudar o que é único e específico de cada situación, establecendo unha relación directa cos informantes, a través de observacións, formas de ensinar, de pensar, etc. Isto permite expoñer un relato complexo e detallado da realidade estudada, a través das vivencias e experiencias da poboación investigada. Como conclusión xeral, apreciamos que o ensino das matemáticas considera a resolución de problemas matemáticos como un aspecto propio. Os problemas propostos levan principalmente ao uso das matemáticas coñecidas, permitindo aos estudantes reforzar os seus coñecementos; así como introducir novos coñecementos. A priori, poderiamos pensar que os problemas matemáticos ocuparían un lugar destacado no ensino das matemáticas; porén, a realidade amosa que o ensino das matemáticas baséase fundamentalmente no ensino expositivo con certas visuais de traballo centradas no alumnado como xestor do propio proceso de ensino-aprendizaxe.