Estudio comparativo de metodologías de resolución de problemas en la mejora del rendimiento en matemáticas en estudiantes del último ciclo de educación primaria
- Ramos López, Milagros del Pilar
- Mar Rodríguez Romero Co-director
- Enrique de la Torre Fernández Co-director
Universidade de defensa: Universidade da Coruña
Fecha de defensa: 15 de xullo de 2022
- Salvador Llinares Ciscar Presidente
- María Cristina Naya Riveiro Secretario/a
- Núria Planas Raig Vogal
Tipo: Tese
Resumo
Nesta investigación abordamos o ensino das matemáticas e a resolución de problemas matemáticos en quinto de Educación Primaria en dúas realidades diferentes en diversos aspectos (Piura-Perú e A Coruña-España). Na procura de coñecer in situ a situación concreta partimos dun estudo de caso múltiple, que nos permite estudar o que é único e específico de cada situación, establecendo unha relación directa cos informantes, a través de observacións, formas de ensinar, de pensar, etc. Isto permite expoñer un relato complexo e detallado da realidade estudada, a través das vivencias e experiencias da poboación investigada. Como conclusión xeral, apreciamos que o ensino das matemáticas considera a resolución de problemas matemáticos como un aspecto propio. Os problemas propostos levan principalmente ao uso das matemáticas coñecidas, permitindo aos estudantes reforzar os seus coñecementos; así como introducir novos coñecementos. A priori, poderiamos pensar que os problemas matemáticos ocuparían un lugar destacado no ensino das matemáticas; porén, a realidade amosa que o ensino das matemáticas baséase fundamentalmente no ensino expositivo con certas visuais de traballo centradas no alumnado como xestor do propio proceso de ensino-aprendizaxe.