Educación para una ciudadanía comprometida en la enseñanza de las Ciencias Sociales¿Qué piensa el alumnado de un profesor innovador sobre su aprendizaje?
- Lucas Palacios, Laura 1
- Delgado-Algarra, Emilio José 2
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Complejo Asistencial Universitario de Palencia
info
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Universidad de Huelva
info
ISSN: 0214-4379
Año de publicación: 2018
Número: 35
Páginas: 3-16
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales
Resumen
This paper presents the results of a research that is part of the doctoral thesis "teaching education for citizenship from heritage education in social science classes: a case study"; focusing on the sections of the system of categories linked to "what is taught" about citizenship education in Social Sciences classes in the context of Secondary Education. For this, along with the support of the qualitative analysis program ATLAS.ti, a categorization of the transcribed information of the teacher's conception interview, of the audio record on the development of the classes, of the student’s discussion groups and of the final teacher reflection interview is carried out. The case study shows a teacher committed to current social problems, which seeks that their students can develop a critical thinking that leads them to engage and participate in their reality.
Información de financiación
Este artículo forma parte del proyecto de investigación EPITEC “Educación Patrimonial para la inteligencia territorial y emocional de la ciudadanía” (MINECO/FEDER, con código de referencia EDU2015–67953–P)Financiadores
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Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital, Gobierno de España
Spain
- EDU2015–67953–P
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European Regional Development Fund
- EDU2015–67953–P
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