Debates sobre educación en el aulaanálisis y propuestas desde el Trabajo Social para una educación más inclusiva

  1. Agro-Martín Juárez, Luzdivina
  2. Arranz Pérez, Ivette
  3. Jiménez Graindorge, David
  4. Muñoz Martín, Mª del Mar
  5. Oscanoa Ventura, Ruth Patricia
  6. Pérez Maeso, Natalia Mª
  7. De Lucas y Murillo de la Cueva, Fernando
Buch:
El trabajo social ante los desafíos de un mundo en cambio [Recurso electrónico]
  1. Vázquez Aguado, Octavio (ed. lit.)
  2. Fuente Robles, Yolanda María de la

Verlag: Universidad de Huelva

ISBN: 978-84-15147-99-2

Datum der Publikation: 2012

Seiten: 791-815

Kongress: Congreso Nacional de Facultades de Trabajo Social (9. 2012. Jaén)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

Analyzing education in Spain, authors would try to identify mayor problems on education as dropouts, school failure, diversity and public/private management. So, it would be interesting to seek perspectives promoting social inclusion as a way to think in education instead of productive purposes. We use learning communities as an example of innovation linken social work and education.