Secuencias de actividades sobre derivada desde una trayectoria de aprendizaje

  1. Gloria Sánchez-Matamoros García
  2. Ceneida Fernández Verdú
Aldizkaria:
Uno: Revista de didáctica de las matematicas

ISSN: 1133-9853

Argitalpen urtea: 2016

Zenbakia: 72

Orrialdeak: 40-46

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Uno: Revista de didáctica de las matematicas

Erreferentzia bibliografikoak

  • CLEMENTS, D.; SARAMA, J. (2004): «Learning trajectories in mathematics education». Mathematical Thinking and Learning, vol. 6(2), pp. 81-89.
  • HABRE, S.; ABBOUD, M. (2006): «Students’ conceptual understanding of a function and its derivative in an experimental calculus course». Journal of Mathematical Behavior, vol. 25, pp. 57-72.
  • SÁNCHEZ-MATAMOROS, G.; FERNÁNDEZ, C.; LLINARES, S. (2014): «Developing pre-service teachers’ noticing of students’ understanding of the derivative concept». International Journal of Science and Mathematics Education, vol. 13(6), pp. 1305-1329.