Secuencias de actividades sobre derivada desde una trayectoria de aprendizaje
- Gloria Sánchez-Matamoros García
- Ceneida Fernández Verdú
ISSN: 1133-9853
Argitalpen urtea: 2016
Zenbakia: 72
Orrialdeak: 40-46
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: Uno: Revista de didáctica de las matematicas
Erreferentzia bibliografikoak
- CLEMENTS, D.; SARAMA, J. (2004): «Learning trajectories in mathematics education». Mathematical Thinking and Learning, vol. 6(2), pp. 81-89.
- HABRE, S.; ABBOUD, M. (2006): «Students’ conceptual understanding of a function and its derivative in an experimental calculus course». Journal of Mathematical Behavior, vol. 25, pp. 57-72.
- SÁNCHEZ-MATAMOROS, G.; FERNÁNDEZ, C.; LLINARES, S. (2014): «Developing pre-service teachers’ noticing of students’ understanding of the derivative concept». International Journal of Science and Mathematics Education, vol. 13(6), pp. 1305-1329.