Uso y funcionalidad didáctica de Twitter desde la perspectiva del estudiante universitario. Un estudio de caso en la UNED
- Vázquez-Cano, Esteban 1
- Sevillano, M.ª Luisa 1
- 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia (España)
ISSN: 1135-9250
Año de publicación: 2019
Título del ejemplar: Monográfico Congreso Edutec 2018 Educación con tecnología: un compromiso social
Número: 68
Páginas: 15-29
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa
Resumen
This article analyzes the use made of Twitter by university students and their perception as a didactic resource in Higher Education in the context of undergraduate and master studies in the Faculty of Education of the UNED. Through amixed quantitative and qualitative methodology, students' perception of didactic functionality in Higher Education is analyzed. The results show that students perceive the educational potential of Twitter in three dimensions: 1) "Synthesis, opinion and disclosure of information". 2) "Collaborative work in the network" and 3) "Curriculum research and development". Also, especially highlight activities such as word tracking or hashtags (60%), reflections on trends in the network (63%) and the formation of communities or virtual groups to carry out collaborative projects (53%). A large majority of students consider Twitter a beneficial tool for their academic and social development.
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